RANDEVULU SANAL SIRA SİSTEMİ
Telefon : 0252 614 11 15
Faks : 0252 614 57 91
E-Posta :
Öneri Şikayet Kutusu
Üye Anket Formu
Fethiye

“Tüccar; milletin emeği ve üretimi kıymetlendirmek için; eline ve zekasına emniyet edilen ve bu emniyete liyakat göstermesi gereken adamdır.

M.K.Atatürk”

 
Babadağ Teleferik Projesi İhale Dosyalarını İndirmek İçin Tıklayınız
 
BİZE DANIŞIN
fto İş Sağlığı ve Güvenliği
soru sorun>>
fto GEKA, Hibe Ve Teşvikler
soru sorun>>
fto Ticaret Sicil İşlemleri
soru sorun>>
fto Sektörel Sorunlar
soru sorun>>
fto Dış Ticaret
soru sorun>>
 
E-Posta Duyuru
Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası ile ilgili duyurulardan haberdar olabilmek için E-Posta duyuru listemize katılın.
 
Etkinlik Takvimi
   
Sanal Fuar
 
Sanal Fuara Katılın & Gezin
 
 
Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası Projeleri
Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası Hizmetleri
 
 
Web Sayfamızı Beğeniyor Musunuz?
 
 
RANDEVULU SANAL SIRA SİSTEMİ
60 Kişi tarafından okundu 10/09/2020
 
 Ek Dosyalar
RSS MOBİL UYGULAMA KILAVUZU
RSS WEB UYGULAMA KILAVUZU
 
 Açıklama

Ticaret Bakanlığı, Risk Yönetimi, Tasfiye ve Döner Sermaye Genel Müdürlüğünden alınan 31.08.2020 tarihli yazıda, 180 Günlük İcraat Programları kapsamında Bakanlıklarının Cumhurbaşkanlığı'nca takip edilen 17 eyleminden biri olan ve ticari eşya taşıyan araçların gümrük kapılarımıza kontrollü erişiminin ve çıkışının sağlanması, zaman zaman kamuoyuna da yansıyan yol kenarlarındaki araç sıralarının oluşturduğu çevresel olumsuzlukların giderilmesi, gümrük kapılarından ihraç amaçlı araç geçişlerinin planlı, öngörülebilir ve Bakanlıklarınca yönetilebilir hale getirilmesini amaçlayan Randevulu Sanal Sıra Sisteminin (RSSS) 13.08.2020 tarihi itibariyle, gönüllü olarak isteyen tüm kişilere yönelik olarak, hayata geçirildiği belirtilmiştir.


RSS Sistemi Nedir?
Randevulu Sanal Sıra Sistemi, sürücülerin;

 
üzerinden belirleyebilecekleri tarihte ve ilgili gümrük müdürlüklerince sistemde tanımlanabilen zaman dilimleri içerisinden seçtikleri saatte randevu almaları ve bu randevu saatine göre gümrük kapısına ilerlemeleri esasına dayanmaktadır.
 
Sistem, randevu saatine ve randevu sahibine ilişkin bilgileri içeren ve sistem içerisinde üretilen karekod kullanılarak TIR Parkı üzerinden ülkeden çıkış yapmak üzere Gümrük Kapısına geçilmesi suretiyle işlemektedir.
 
Bahse konu yazılım, yük ve araç özelliklerine göre öncelik tanıma algoritmasına sahip olup, sırası gelen araca ilişkin bilgiler hem saha içerisine kurulacak led bilgilendirme tabelalarına yansıyacak hem de sürücü cep telefonlarına bildirim ve kısa mesaj olarak gönderilecektir. Aldığı karekodunu kaybeden veya mobil cihazı arızalanan sürücüler ise TIR Parkı içerisinde bulunan kiosklardan randevusunun veya karekodunun çıktısını alarak işlemine devam edecektir.
 
Sistemin Faydaları Nelerdir?
 
RSS;
- Araçların terminal girişinde ve içerisinde geçirdiği zaman ve bekleme süresini kısaltan,
- Sürücülerin Gümrük Kapısından ne zaman geçebileceklerini yaklaşık olarak öngörmesini sağlayan,
- TIR kuyruklarını minimize etmeyi amaçlayan,
- Tamamen dijital ortamda hızlı sıra yönetimini temin eden,
 
- Etkin Gümrük Kapısı Yönetimini benimseyen,
- 8 dilde hizmet verecek şekilde tasarlanmış,
- Kullanıcı dostu,
 
Çoklu uygulamalardan (web, mobil, kiosk) erişilebilen bir uygulamadır.
 
Uygulamaya Başlama
 
Sistem Kapıkule Gümrük Kapısı’nda 13 Temmuz 2020 tarihi itibariyle pilot olarak devreye alınmıştır. 1 ay sürecek pilot uygulamanın ardından Kapıkule Gümrük Kapısı’nda bütün firmalar işlemler itibariyle devreye alınacaktır. Akabinde Hamzabeyli ve Karkamış Gümrük Kapılarında çalışmalara başlanacaktır. 

Kullanım Kılavuzu
Sistemin nasıl kullanılacağına ilişkin kullanım kılavuzları hazırlanmıştır. Kılavuzlarda yer alan adımların takip edilmesi karşılaşılabilecek sorunların azalmasında önemli rol oynayacaktır. 3 farklı alanda tasarlanan kullanım kılavuzlarına aşağıda yer verilmiştir:
 
•          Web Kullanım Kılavuzu
•          Mobil Kullanım Kılavuzu
•          Web Sesli Video
 
5. Uygulama ile ilgili yaşanabilecek aksaklıklar ve olası taleplere ilişkin hususlar
 
RSS Uygulaması kapsamında karşılaşabileceğiniz aksaklıklara yardım alma ile uygulamanın geliştirilmesi ve daha da ileriye götürülmesi noktasında görüş, öneri, talep ve değerlendirmelerinizi 444 8 482 numaralı Gümrük Teknik Destek ve Mevzuat hattında 7 /24 esaslı çalışan çağrı merkezine iletebilirsiniz.

 

İlgili üyelerimize duyurulur.

 

 
 
Web Tasarım Birdenbire Tüm hakları Fethiye Ticaret ve Sanayi  Odası'na aittir. İzinsiz alıntı yapılamaz. ©2007