İLKYARDIM EĞİTİMİ
EĞİTİM TARİHİ: 10-11 Mayıs 2018
EĞİTİM ADI : İLK YARDIM EĞİTİMİ
YER: FTSO LİKYA TOPLANTI SALONU
SAAT: 09:00 – 16:30
Sertifika Ücreti: 200TL
Tüm iş yerlerinde iş yerinin özellik durumuna göre ve iş güvenliği kapsamında çalışanların İlk yardım eğitimi almaları gerekmektedir. İlçemizde bulunan tüm işyerleri sahipleri, yöneticileri bu konuda hassasiyet göstermeleri, olası bir acil durumda kendi hayatlarının da kurtarılması anlamında önem arz etmektedir.
Çalışma Bakanlığının İl Müdürlükleri tarafından yapılacak olan teftiş ve denetimlerinde “İlk Yardımcı Sertifikalarının” sorgulanması yapılmaktadır. Olmaması durumunda gerek işverene gerekse yöneticilere ağır cezai yaptırımlar uygulanmaktadır.
Bu kapsamda tüm işyerlerinin aşağıda yer alan mevzuatlar kapsamında ilk yardımcı yetiştirilmesi için çalışanlarına ilk yardım eğitimi aldırmaları gerekmektedir.
Eğitimin 2. günü veya Sağlık Müdürlüğünce belirlenen 3. bir tarihte sınav yapılacak, sınavda başarılı olan katılımcılar belge almaya hak kazanacaktır. Eğitim katılımcı sayısı 21 ile sınırlı olacaktır.
Ücret, açıklama kısmında eğitimi alacak kişinin adı yazılarak Cankurtaran Tıp Hizmetleri LTD.ŞTİ. Finansbank IBAN: TR 44 0011 1000 0000 0044 673842 hesabına yatırılacaktır.
MEVZUAT
Sağlık Bakanlığı 29.07.2015 tarih ve 29429 sayılı İlk Yardım Yönetmeliği,
MADDE 19 – (1) İş sağlığı ve güvenliği kapsamında; işyerlerinde ilkyardımcı bulundurma zorunluğu vardır.
a) Az tehlikeli işyerlerinde, her 20 çalışan için 1 ilkyardımcı,
b) Tehlikeli işyerlerinde, her 15 çalışana kadar 1 ilkyardımcı,
c) Çok tehlikeli işyerlerinde, her 10 çalışana kadar 1 ilkyardımcısı
İŞ YAŞAMINDA İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM
Bu başlık altında; İletişime yönelik seçilmiş örnekler; iletişimin temelini oluşturan unsurlar; her bireyin düşünce sisteminin farklı çalışma gerekçeleri; uyum için iletişimin araç olarak nasıl kullanılabileceği anlatılır.
Bu başlık altında ekip olabilmek; ekibi oluşturan unsurlar; ekip içinde yaşanabilecek farklı çatışma konuları; ekibin niteliğine göre iletişim kurma biçimleri ve seçilmiş zor durumlar için öneriler sunulur.
Bu başlık altında sektör farkı gözetmeksizin kurucu kültürü; ekibin oluşturulurken kurucu kültürünün aktarılması; genişleyen kurumlarda kültürün değişimi; kurum kültürünün pazarlama açısından önemi anlatılır.
Bu başlık altındafarklı motivasyon biçimleri; olumsuz durumlarda iç motivasyonun nasıl sağlanabileceği; dışsal motivasyon unsurları seçilmiş örnekler üzerinden anlatılır.
NOT