ODAMIZ BÜNYESİNDE KREDİ KAYIT BÜROSU HİZMETE BAŞLAMIŞTIR
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Kredi Kayıt Bürosu (KKB) arasında 1 Mart 2013 tarihinde imzalanan protokole istinaden Oda/Borsa üyelerinin kendilerine ait Çek ve Risk raporlarına ulaşmaları ve bunları isterlerse üçüncü kişilerle paylaşmaları mümkün hale getirilmiştir.
Bu kapsamda, Üyelerimizin bu konuda yaşamış oldukları sıkıntıları azaltabilmek amacıyla Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği aracılığı ile Odamız arasında işbirliği protokolü imzalanmıştır.
KREDİ KAYIT BÜROSU NEDİR?
Bankalar Birliği'nin de desteği ile, ana faaliyet konuları para ve sermaye piyasaları ile sigortacılık olan mali kurumlar arasında bireysel kredilerin takip ve kontrolünü sağlamak üzere gerekli olan bilgi paylaşımını gerçekleştirmek amacıyla, 1995 yılında 11 bankanın ortaklığı ile Kredi Kayıt Bürosu A.Ş.(KKB) kurulmuştur.
Kredi Kayıt Bürosu A.Ş., 5411 sayılı Bankacılık Kanununda öngörüldüğü üzere (md.73/4) kredi kuruluşları (mevduat bankaları ile katılım bankaları) ile finansal kuruluşlar arasında en az beş banka tarafından kurulacak şirketler vasıtasıyla yapacakları her tür bilgi ve belge alışverişini sağlamak üzere kurulmuş bir şirket olup; üye olan kuruluşların da müşterilerine ait kredi bilgilerini bu Kanunun aynı maddesi uyarınca birbirleriyle paylaşmaktadırlar.
KKB Kredi Kayıt Bürosu A.Ş., Nisan 1999 yılında sektörün hizmetine sunduğu Kredi Referans Sistemi ile bugün, bankalar, finansal kuruluşlar başta olmak üzere 140 üye kuruma hizmet vermektedir.
KREDİ KAYIT BÜROSU’NUN İŞLEVİ
Bilindiği üzere yapılan yasal düzenleme ile karşılıksız çekte hapis cezası kalkmış ve müteakibinde yurt içi ticaretteki tahsilatlarda sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu sıkıntıların biraz olsun ortadan kalkması adına Kredi Kayıt Bürosu’na kayıtlı üyelerimiz kendi çek ve kredi sicillerini görebilecek ve isterlerse bunları başkalarıyla paylaşabileceklerdir. Aynı zamanda karşı tarafın onay vermesi halinde başka firmaların da çek ve kredi sicilleri hakkında bilgi alabileceklerdir. Böylelikle ticari işlemlerde karşı tarafın durumunu bilerek daha sağlıklı karar alınması mümkün olabilecektir.
KREDİ KAYIT BÜROSU’NA NASIL ÜYE OLUNUR?
Gerçek kişi(şahıs) işletme olan üyelerimiz “www.kkb.com.tr” internet sayfasında “Online İşlemler” başlığı altındaki “Internet Şube Başvuru Formu – Bireysel” bölümünden gerekli bilgi girişini yaparak üyelik işlemlerini gerçekleştirebileceklerdir. Ayrıca odamıza başvurmalarına gerek yoktur.
Tüzel kişi işletme olan üyelerimiz de Kredi Kayıt Bürosu “www.kkb.com.tr” internet sayfasında “Online İşlemler” başlığı altındaki “Internet Şube Başvuru Formu – Kurumsal” bölümünden şirketleri ile ilgili bilgi girişini yapmaları gerekmektedir. Daha sonra ekrandan doldurdukları başvuru formunu bastırmaları, imza yetkilisi olarak belirtilen kişilere imzalatmaları daha sonra bu kişilerin imza sirküleri aslı veya noter onaylı sureti ve imza sirkülerindeki isimlerin yetkili olduklarını gösteren ticaret sicil gazetesi örneği ile odamıza başvurmaları gerekmektedir.
Odamız tarafından yapılacak olan incelemelerden sonra herhangi bir eksikliğin olmadığının belirlenmesi halinde Odamız yetkilisi tarafından söz konusu başvuru elektronik ortamda onaylanacaktır.
Kontrol sonrası onay verilen başvuru sahibi şirketin başvuru esnasında belirtmiş olduğu yetkili ya da yetkililere kullanıcı kodları ve şifreleri gönderilecektir.
KKB Hizmeti İçin;
İlkkan BÜYÜKTAHANCI
Oda Muamelat Memuru
Tel : (252) 614 11 15 Dahili 121
Fax : (252)614 57 91
E-Posta: ilkkan.buyuktahanci@fto.org.tr