Sigorta Acenteleri Başvuru İşlemleri Hk.
22.01.2025 tarihinde yayımlanan Sigorta Acenteleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik kapsamında, sigorta acentelerinin uygunluk belgesi başvuru ve bilgi güncelleme işlemlerine ilişkin tereddüt hasıl olan bazı uygulamalara ilişkin olarak Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından Birliğimize intikal ettirilen 12.02.2025 tarihli ve E-41876315-045.02-3751866 sayılı yazıda;
- Yönetmeliğin 20 nci maddesinin birinci fıkrası hükmü gereğince SEGEM tarafından yapılacak yenileme eğitimleri açıldıkça, 5 yıldan uzun süredir yenileme eğitimine katılmamış teknik personel tarafından yenileme eğitimine katılım sağlanmasının gerekmekte olduğu ve eğitim açılana kadar söz konusu teknik personelin faaliyetlerine devam edebileceği,
- Sigorta acentelerinin devri durumunda acentenin ilk kuruluş tarihinde yürürlükte olan sermaye ve mal varlığına ilişkin hükümlerin uygulanmasının uygun olacağı,
- İlgili odaya uygunluk, Levhaya yeniden kayıt veya nevi değişikliği başvurusunda bulunulan tarihte yürürlükte olan asgari sermaye ve malvarlığı tutarlarının aranmasının uygun olacağı,
- Yönetmeliğin Geçici 7 nci maddesinin birinci fıkrası hükmü gereği, Yönetmelik değişikliğinin yayımı öncesinde kurulmuş acenteler tarafından Yönetmelik değişikliğinin yayımı sonrasında yapılacak yeni şube kayıt başvurularında, merkez için ilave sermayeye ihtiyaç bulunmadığı; ancak yeni şube başvurularında, başvuruda bulunulan tarihte yürürlükte olan, her bir şube için gerekli sermayeye sahip olma şartının aranmasının uygun olacağı, ifade edilmiştir
İlgili Üyelerimize duyurulur.