Sayın Üyemiz,
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin 29.07.20024 tarih ve 24384 sayılı yazısında, T.C. Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü tarafından 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 63’üncü maddesi uyarınca oluşturulan ve Bakanlık bünyesinde yer alan Reklam Kurulu’nun, mezkur kanun ile kendisine verilen yetki çerçevesinde ticari reklam ve haksız ticari uygulamalarla ilgili denetimler yapmaya ve bu doğrultuda tüketicilerin sağlığı, güvenliği ve ekonomik çıkarlarını korumaya yönelik çalışmalarına devam ettiği belirtilmiştir.
Bu kapsamda, tüketicilerin yanıltılmaması ve ilgili sektörlerimizin etkin bir şekilde işleyişinin sağlanarak herhangi bir idari yaptırıma konu olmamasını teminen;
1) Yayımlandığı mecra (televizyon, afiş, radyo, internet, vb.) ne olursa olsun reklamlarda, satışa sunulan ürünle ilgili bir stok sınırı varsa stok adedine ilişkin bilginin tüketicilere açıkça verilmesinin zorunlu olduğu,
2) Malın stokta bulunmaması durumunun, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmediği,
3) Tüketicilerin gerek arama motorları aracılığıyla gerek doğrudan internet sitesi veya uygulamalar üzerinden herhangi bir stok sınırlaması bilgisi olmadan satışta olduğunu görüntülediği ve hatta sepetine ekleyebildiği ürünleri, bahse konu internet sitesi veya uygulamaya üyeliklerini tamamladıktan sonra ürünün stokta bulunmadığı gerekçesiyle satın alamamalarının çeşitli mağduriyetlere yol açtığı ve bu nedenle üyeliğin zorunlu olduğu ve teslimatın fiziki mağazalardaki stoklara bağlı olarak yapıldığı internet sitesi veya uygulamalarda, kişisel verilerin paylaşılması başta olmak üzere muhtelif tüketici şikayetlerinin yaşanmaması amacıyla tüketicilerin üye olma ve satın alma kararlarını etkileyecek nitelikteki "teslimat adresine dayalı olarak stok bilgilerinin değişebileceği" hususlarını bilgilerinize sunarız.
Saygılarımızla.