Tütün Mamülleri ve Alkollü İçkilerin Satışına ve Sunumuna İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’in Geçici 8 inci maddesinde alkollü içki satış yerlerindeki reklam ve tanıtım uygulamalarında uygulanacak geçiş süreleri belirlenmiştir.
Yönetmelik Geçici 8 inci madde çerçevesinde,
1 |
İşyerlerinde alkollü içkilerin her türlü reklam ve tanıtımını içeren taşınabilir veya sabit totem, branda, şemsiye, gölgelik ve tentelerin, işyerlerinin içinde bulunan reklam ve tanıtım amaçlı her türlü materyalin |
18/03/2014 tarihinden itibaren kullanılması yasaktır. |
2 |
Alkollü içkiler sektöründe faaliyet gösteren firmaların kullandıkları araçlarda, bu ürünlere ilişkin markaların tanınmasını sağlayacak bir uygulamaya gidilmesi, söz konusu araçlar üzerinde alkollü içki markaları ile alkollü içki markalarının logo, amblem ve işaretlerinin kullanılması, ticaret unvanlarıyla firma bilgilerine, bu araçların yan yüzeylerinde ve bir yan yüzey alanının yüzde onunu aşacak oranda yer verilmesi ve araçlar üzerinde yer verilen ticaret ünvanlarında herhangi bir markayı öne çıkaracak şekilde farklılaştırma yapılması |
18/03/2014 tarihinden itibaren yasaktır. |
3 |
Alkollü içkilerin reklam ve tanıtımını içeren her türlü tabelanın |
11/06/2014 tarihinden itibaren işyerlerinin içinde veya dışında bulundurulması yasaktır. |
4 |
Alkollü içkilerin üretiminde, pazarlanmasında, satışında ve açık sunumunda |
11/06/2014 tarihinden itibaren 18 yaşını doldurmamış kişilerin çalıştırılması yasaktır. |
5 |
İşyerlerinde alkollü içki reklamı içeren raf ve standların |
18/09/2014 tarihinden itibaren kullanılması yasaktır. |
6 |
Perakende alkollü içki satışı yapılan iş yerlerinde alkollü içkilerin konulduğu ve üzerlerinde alkollü içkilerin marka, amblem ve logosu bulunan mevcut soğutucuların, iş yerlerinin kapalı bölümlerinde bulunması kaydıyla 10/06/2016 tarihine kadar kullanılması mümkündür. Bu nitelikli soğutucuların |
11/06/2016 tarihinden itibaren kullanılması yasaktır. |
4250 sayılı Kanunun ve Yönetmeliğin anılan hükümleri çerçevesinde, perakende ya da açık alkollü içki satışı yapılan işletmelerde reklam ve tanıtım uygulamalarına ilişkin sürelere riayet edilmesi ve söz konusu uygulamaların ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak gerçekleştirilmesi gerekmekte olup, mevzuata aykırı uygulamalar yapılması halinde sorumlular hakkında 4250 sayılı Kanunda hüküm altına alınan idari yaptırımlar uygulanacaktır.