YATIRIM ORTAMINI İYİLEŞTİRME KOORDİNASYON KURULU UYGULAMALARI DUYURUSU - Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası
Loading...

YATIRIM ORTAMINI İYİLEŞTİRME KOORDİNASYON KURULU UYGULAMALARI DUYURUSU

Yatırım Ortamını İyileştirme Koordinasyon Kurulunca (YOİKK) 2017 Dünya Bankası İş yapma Kolaylığı Endeksi kapsamınca Türkiye’nin sıralamasına etki eden faktörler ve 2018 raporunda ülke sıralamamızı daha iyi bir noktaya taşıyacak olan ve inşaat izin süreçlerinin sadeleştirilmesi ve sürelerinin kısaltılması ilgili ilgili bir takım önlemlerin alındığı eylem planın hayata geçirilmesi ile ilgili çalışmalar yürütülmektedir.

Söz konusu eylem planınca yapılan çalışmalar kapsamında şirket kuruluş, inşaat ve yapı ruhsatı izinleri ile tapu işlemlerinin kolaylaştırılması, dış ticaret süreçlerinin düzenlenmesi, e-belediye uygulamasının hayata geçirilmesi, kazı izin süreçlerinin ülke çapında yeknesak hale getirilmesi, mera alanlarına baz istasyonu kurulabilmesinin sağlanması ile taşınır rehini uygulama alanlarının genişletilmesi gelmektedir.

Malumlarınız olduğu üzere inşaat izni verilmesi aşamasında “vergi borcu yoktur” ve “emlak vergisi borcu yoktur” yazıları ilgili idareler tarafından talep edilmektedir. Konuyla ilgili Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı’nın ilgili yazılarında uygulamada bazı belediyelerce Genelge hükümlerine riayet edilmediği ifade edilmektedir.

Buna göre, inşaat izin sürecinde mükellefin belediye birimlerine borcu olup olmadığının tespiti ve ilgililerin borcu varsa tahsil edilmesi bağlamında oto kontrol sistemine yönelik ortaya çıkan, hukuki dayanağı olmayan ve hukuki sonuçları olan “vergi borcu yoktur” ve “emlak vergisi borcu yoktur” yazılarının istenmesi uygulamasına belediye birimleri tarafından son verilecektir.

Ayrıca, bürokrasi ve kırtasiyeciliği arttıran işlemlerin ayıklanması, etkin ve verimli hizmet sunulması ve vatandaş memnuniyetinin arttırılması için tapu ve kadastro müdürlüklerince yapılan işlemler nedeniyle tahsil edilecek tapu harçlarının emlak vergisi değeri üzerinden sağlıklı olarak hesaplanmasının sağlanması amacıyla, belediyelerce 492 Sayılı Harçlar Kanunu uyarınca Maliye Bakanlığınca çıkarılan 48 numaralı Harçlar Kanunu Tebliği hükümlerine uygun olarak 1319 sayılı Emlak vergisi kanunu hükümlerine göre “her yıl belirlenen emlak vergisi değerleri her yıl 1 Ocak tarihinden önce elektronik ortamda ve eksiksiz olarak tapu dairelerine gönderilecektir.”

Yapı Ruhsatı Süreçleri;

2017 Dünya Bankası İş Yapma Kolaylığı Endeksi programı kapsamında Türkiye’nin sıralamasına etki eden faktörlerden inşaat izinleri başlığında yer alan 18 prosedürden belediyeler tarafından yürütülen 12 adet prosedürün birleşebilecek olanlarının birleştirilip 5 maddeye düşürülmesiyle ilgili hükümlere yer verilmiştir.

Halihazırda uygulamada 3 ayrı işlem olarak yürütülen “mimari proje onayının alınması”, “su-kanal altyapı izin belgesi ve ödemeye dair makbuz alınması” ile “kazı hafriyat izni alınması” işlemleri tek bir maddede birleşmiş olup, “mimari proje onayının alınması”, “su- kanal altyapı izin belgesi ve ödemeye dair makbuz alınması” ile “kazı hafriyat izni alınması” işlemlerinin, sadece “ruhsat başvurusu” olarak yapılması, mimari proje onayı, kazı hafriyat izni ve su-kanal izin belgelerinin ruhsat ekinde verilmesi, bu işlemlere ilişkin ücretin toplu olarak hesaplanıp bildirilmesi, tek seferde ödenmesi ve ödeme makbuzunun aranmamasıhükmüne bağlanmıştır

Ayrıca, 2560 sayılı İstanbul Su ve kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri hakkında Kanun’un “Su ve Kanalizasyon durum belgesi” başlıklım 18.maddesinde “Yapı için belediyeden ruhsat isteyen gerçek ve tüzel kişiler, daha önce İSKİ’den su ve kanalizasyon durumu hakkında belge almak zorundadır. Yapıların durum belgesi almadan veya tesisatın durum belgesine aykırı olarak yapılması hallerinde imar mevzuatının ruhsatsız yapılar hakkındaki hükümleri uygulanır.

Büyükşehir belediyelerinin bulunduğu illerde su ve kanalizasyon idareleri “su ve kanalizasyon durum belgesi” ni düzenlemeye ve bununla ilgili gerekli tahsilatı yapmaya yetkili kılınmıştır.

Üyelerimize önemle duyurulur…

 

Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO) internet sitesinde, çerezler kullanılarak kişisel verileriniz işlenmektedir. Kesinlikle gerekli çerezler, web sitemizin çalışması amacıyla kullanılmaktadır. Kesinlikle gerekli olmayanlar ise, açık rıza vermeniz halinde sitemizin daha iyi hizmet edebilmesi ve kişiselleştirme (gizlilik tercihiniz hariç olmak üzere diğer tercihlerinizin siteye tekrar girdiğinizde hatırlanmasını sağlamak) amaçlarıyla sınırlı olarak kullanılacaktır. Çerez tercihlerinizi panel vasıtasıyla yönetebilirsiniz. Çerezlerle ilgili detaylı bilgi için web site gizlilik ve çerez politikasını , web sitemizi ziyaret etmeniz halinde işlenecek kişisel verileriniz için ise web sitesi aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.