Küresel salgının sona ermesinin ardından Fethiye, yeniden Çinli turistleri ağırlamaya hazırlanıyor. Çin Halk Cumhuriyeti’nin ulusal basın mensupları ile yatırımcılarının yer aldığı heyet, Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası’nı (FTSO) ziyaret etti. Ziyarette turizm, ticaret ve yatırım konularında işbirliği alanları değerlendirildi.
Çin’in ulusal televizyonu CCTV Temsilcisi Gu Yuting, etkili ulusal gazetesi Halk Günlüğü Gazetesi’nden Jun Shen ve Cai Liu, Çin Medya Grubu Ankara Temsilcisi Wei Yan, EMBA Enerji Yönetim Kurulu Başkanı Huang Chen ile Yönetim Kurulu Üyesi Jiang Sheng’in yer aldığı heyeti, FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Osman Çıralı, Fethiye Otelciler Birliği (FETOB) Başkanı Bülent Uysal, TÜRSAB Batı Akdeniz BTK Bölge Temsilciliği Başkanı Özgen Uysal, YDA Dalaman Havalimanı İş Geliştirme Direktörü Orçun Songur ve FTSO Genel Sekreteri Av. Ezgi Kullukçu karşıladı. FTSO Meğri Salonu’nda gerçekleştirilen görüşmede Çin ile Fethiye arasında temelleri 2015 yılında atılan turizm köprüsünün geliştirilmesinin yanında ticari ilişkilerle ilgili yapılabilecekler ele alındı. FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Osman Çıralı, Fethiyeli iş dünyası olarak Çinli heyeti Fethiye’de ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, “Çağımız iletişim çağı, bölgemizin farklı ülkelerde tanıtımı için de medya ve sosyal medya vazgeçilmezimiz. Turizm ve tanıtım açısından Fethiye ile Çin arasındaki ilişkiler aslında 2015 yılında başladı, özellikle 2018 2020 yılları arasında etkili tanıtımlar yapıldı ancak araya pandemi girdi. Pandeminin sona ermesiyle yeniden canlanan ilişkilerimizin artarak devam etmesini temenni ediyor, ziyaretinizin ve temaslarınızın verimli olmasını diliyorum.” dedi.
Çin büyük bir pazar
Çin Medya Grubu Ankara Temsilcisi Wei Yan, şu anda Türkiye’ye gelen Çinlilerin sadece yurtdışında yaşayan Çinliler olduğuna dikkat çekerek, “Fethiye’ye gelen Çinli turistler de sadece yurt dışında yaşayan Çinliler. Çin’de daha pandemi kısıtlamaları devam ettiği için şu anda çok yurtdışına çıkış kısıtlı. Eğer Çin’den Türkiye’ye akım başlarsa gelen turist sayısı 10 milyonu geçer. Çinli turistler daha çok etkinlik seviyor. Mesela kiraz toplama etkinliği bile çok ilgi çeker çünkü kiraz Çin’de çok pahalı. Çinliler şu anda sadece yamaç paraşütü için Fethiye’ye geliyor ama onun dışında dalış gibi farklı etkinlikler için de gelebilirler. Fethiye’de çok etkinlik var. Çin pazarı çok büyük bir pazar ve Türkiye bu pazarda çok az tanınıyor.” diye konuştu.
EMBA Enerji Yönetim Kurulu Başkanı Huang Chen de şirketin Türkiye’deki yatırımlarını ve işbirliği yapmak istedikleri alanları paylaştı.
Fethiye’de ziyaret ve incelemelerde bulunan Çinli heyet hakkında bilgi aktaran Fethiye Belediyesi Başkan Danışmanı Yavuz Topateş de heyette temsilcileri yer alan EMBA Enerji firmasının Adana Yumurtalık’ta termik santral olmak üzere Türkiye’nin farklı bölgelerinde yatırımları olduğunu anlattı. CCTV’nin Çin’in ulusal televizyonu olduğunu, Halk Günlüğü Gazetesi’nin ise en çok okunan gazatesi olarak medyaya ve kamuoyuna yön verdiğini vurgulayan Yavuz Topateş, heyetin Fethiye’ye hayran kaldığını ifade etti.
Fethiye’nin turizm ve ticaret potansiyeli hakkında bilgi verildi
Daha sonra FTSO Dış Ticaret ve Sanayi İşlemleri Sorumlusu Özge Ertürk Hakanoğlu, Fethiye’nin turizm, kültürel, sanayi ve ticaret potansiyeli hakkında bir sunum yaparak, heyete detaylı bilgi verdi.
FETOB Başkanı Bülent Uysal bölgenin yatak kapasitesi ve imkanları, YDA Dalaman Havalimanı İş Geliştirme Direktörü Orçun Songur da Dalaman’dan Türkiye’ye giriş yapan Çinli turistlerin rotaları ve tercihleri hakkında bilgi verdi ve geliştirilebilecek alanlara işaret etti.
Fethiye’nin tanıtım filminin izlendiği ve karşılıklı bilgi alışverişinin yapıldığı ziyarette, iki ülke turizm acenteleri arasında işbirliği, banka ödeme sistemi, alternatif turizm faaliyetlerinin tanıtılması, yatırım imkanları, Çin’in etkili televizyonu CCTV’de Fethiye’nin tanıtımının yapılması konuları ele alındı.