Fethiye, Hollandalılara tanıtıldı. Hollanda’nın Utrecht şehrinde 11-15 Ocak 2023 tarihlerinde gerçekleşen Vakantiebeurs Amsterdam 2023 Turizm ve Ticaret Fuarı’da Fethiye’ye yoğun ilgi oldu.
Fethiye, 52. Vakantiebeurs Tatil ve Turizm Fuarı’nda Fethiye Belediyesi, Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO), Fethiye Otelciler Birliği (FETOB) TÜRSAB Batı Akdeniz BTK, YDA Dalaman Havalimanı ve turizmciler tarafından temsil edildi. Fuarın ilk gününde T.C. Dışişleri Bakanlığı Lahey Büyükelçisi Şaban Dişli, fuarın son gününde de T.C. Dışişleri Bakanlığı Amsterdam Başkonsolosu Mahmut Burak Ersoy Fethiye standını ziyaret etti. Fuarın sektör profesyonellerine açık olan ilk gününde firma yetkilileri ve sektör temsilcileri B2B görüşmeler yaptı. Hollanda’da pandemi sonra ilk defa yapılan ve 100 ülkeden 850 firma kurum ve kuruluşun katılım gösterdiği fuarda goTürkiye sloganıyla öne çıkan TGA standında yer alan ve çok sayıda kişi ziyaret ettiği Fethiye masası yoğun ilgi gördü.
Bu arada Utrecht Turizm Fuarı'nın resmi internet sitesinde yayımlanan haberde Türkiye'nin, 2023 yaz tatili rezervasyonlarında ülkeler arasında ilk üçte olduğu bilgisi paylaşıldı.
Başkan Çıralı: “Hollanda fuarının verimli sonuçları olacağına inanıyorum”
Fethiye’nin Hollanda pazarında tanıtılması açısından fuarın çok verimli olduğunu kaydeden FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Osman Çıralı, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası, Fethiye Turizm Konseyi paydaşlarımızla birlikte olarak bölgemizin uluslararası arenada tanıtılması amacıyla Hollanda’nın Utrecht şehrinde gerçekleşen Vakantiebeurs Tatil ve Turizm Fuarı’nda yerimizi aldık. Hali hazırda Türkçe ve İngilizce olarak hazırlanan Fethiye tanıtım broşürlerimizi Felemenkçe olarak bastırıp fuarda katılımcılarla paylaştık. Fethiye Hollanda pazarında çok iyi bilinmiyor. Bu nedenle fuar hem bölgemizin bu coğrafyada tanıtımı hem de tur operatörleri ve yeni bağlantılar açısından çok yararlı oldu. Pandemi nedeniyle iki yıl kapalı kalan Hollanda pazarından Türkiye’ye ciddi bir talep var. Turizm profesyonellerini buluşturan fuarda, tüm katılımcıların destinasyon ve otel arayışları olduğunu gördük. Fuarda yer almamızın arz ve talebi buluşturma açısından çok önemli olduğuna ve verimli sonuçları olacağına inanıyorum.
Turizm Konseyi paydaşlarımızla fuarlara ve dijital tanıtıma çok önem veriyoruz. Her bölgesi farklı turizm alternatiflerine sahip olan Fethiyemiz de Babadağ’ı, Ölüdeniz’i, Kayaköy’ü, Göcek’i, Saklıkent’i, Çalış’ı ile marka bir destinasyon. Deniz, kum, güneşin yanı sıra birçok tarihi ve kültürel değere ev sahipliği yapan bölgemizi her yönüyle tanıtmaya ve turizmi 12 aya yaymaya çalışıyoruz. Bu noktada eşsiz bisiklet rotalarımızla Hollanda pazarında etkili yer alacağımızı düşünüyoruz.”