Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası bölgesel turizmin gelişmesi için başlattığı tanıtım atağına devam ediyor. Fethiye ve çevresi 8 Kasım Pazartesi günü başlayan World Travel Market’ta FTSO’nun şirketi Fethiye Güç Birliği Şirketi’nin katkıları ile tanıtılmaya başladı.
Avrupa pazarının Türkiye turizmi için vazgeçilemez olduğunu kaydeden Günay Özütok, “İlişkilerimizi canlı tutmalıyız. Bu nedenle World Travel Market’a tanıtım stratejimizde yer verdik.” İfadelerini kaydetti.
Fethiye Güç Birliği Şirketinin 2018 yılı Turizm Tanıtım stratejisini basın mensupları aracılığı ile kamuoyuyla paylaşan Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası, bu stratejiyi uygulamaya başladı. 2018 yılında yurt içinde ve yurt dışında fuarlara katılmayı amaçlayan FGB şirketi, bölgenin en büyük turizm pazarı olan İngiltere’de bölgesel tanıtımın devam etmesi için 6-8 Kasım 2017 tarihlerinde İngiltere’nin başkenti Londra’da düzenlenen World Travel Market’a katılıyor. Fuara FTSO Yönetim Kurulu Başkanı ve FGB Şirketi Müdürler Kurulu Başkanı Akif Arıcan’ın yanı sıra FTSO 6Nolu Konaklama Sektörü Meslek Komitesi Başkanı İlkay Tugay ve Kokartlı Rehber Barış Duman katıyor.
Fuarda bölge tanıtımının yanı sıra Türkiye’de ve Fethiye bölgesine en çok turist getiren firmalarla görüşmeler yapılacak.
Fuar öncesi FTSO’da bir araya gelen katılımcılar FTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve FGB Şirketi Müdürü Günay Özütok’un başkanlığında yapılan toplantıda son hazırlıkları değerlendirdi. Londra fuarının Fethiye turizmi için önemini vurgulayan Özütok, “İngiltere bizim en eski ve en büyük pazarımız. Geçtiğimiz son iki yılda terör olayları sebebiyle düşüş yaşandı. Avrupa’da da terör olayları yaşanıyor. Bu da turistlerin terör algısı nedeniyle engellenen seyahat algısını kırdı.” dedi. Avrupa’nın Türkiye ve Fethiye’nin ulaşımı en kolay, en kısa, en eski ve büyük turizm pazarı olduğunu kaydeden Günay Özütok, “Değişen terör algısı ile birlikte 2018 yılında Avrupalı turist sayısında artış bekliyoruz. Avrupalı turist geliyor, gelecek diye de bu pazarı ihmal edemeyiz. İlişkilerimizi canlı tutmalıyız. Bu nedenle London Travel Market’a tanıtım stratejimizde yer verdik.” ifadelerini kaydetti.
Turizm tanıtım stratejisinde eski pazarlarla ilişkileri sıcak tutmak, bunun yanı sıra da yeni pazarlara açılmayı hedef olarak belirlediklerini kaydeden Günay Özütok, “Turizmde Pazar çeşitliliğini arttırmamız gerekiyor. Bunun için de yönümüzü Asya’ya çevirdik. Dünya turizminde Çinli turist sayısında ve harcamalarında ciddi bir artış var. London Travel Market, dünya turizm trendlerini gözlemleyebileceğimiz önemli bir etkinlik. Buradan edindiğimiz izlenimlerle yurt dışı tanıtımlarımızı şekillendireceğiz." sözlerine yer verdi.
Fuarda katılımcılar tarafından FTSO ve FGB Şirketince hazırlatılan tanıtım materyalleri ve hediyeler katılımcılarla paylaşılacak.