FTSO ve FETOB yönetimi bir toplantı yaparak 2016 turizm sezonunu değerlendirdi. Toplantıda EMİTT fuarı da değerlendirilirken 2017 ve 2018 sezonu için yapılabilecek çalışmalar ele alındı.
Fethiye’de turistik aktivitelerin başında gelen yamaç paraşütünün Çinli turistleri çektiğini belirten Arıcan, yakında zamanda Babadağ’da çekim yapan bir televizyon programcısının çekimlerinin de Çinli bir kanalda yayımlandığını söyledi.
Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu, 6 Nolu Konaklama Sektörü meslek komitesinin talebi üzerine Fethiye Otelciler Birliği yönetimi ile turizm konulu bir toplantı gerçekleştirdi. FETOB’un ev sahipliğinde yapılan toplantıya FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Akif Arıcan, yardımcısı Günay Özütok ve Yönetim Kurulu Üyesi Halit Saraç, FTSO 6Nolu Meslek Komitesi Başkanı Neşat Daloğlu; Fethiye Otelciler Birliği yönetiminden Mustafa Argın, Bülent Uysal ve Zihni Bilgiç katıldı. Toplantıda ilk olarak 2016 yılı turizm sezonu değerlendirildi. Yapılan değerlendirmede 2016 yılında Fethiye’ye yerli turistin ilgisinin yüksek olduğu, 15 Temmuz darbe girişimin etkisi ile bu ilginin azaldığı görüşü ileri sürüldü.
Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Akif Arıcan, turizm sektörünün gelişmesi için her çalışmaya açık olduklarını söyledi. Arıcan, “Bu konuları daha geniş bir katılımla ele almalıyız. Muğla Valisi Sayın Amir Çiçek ile de görüşlerimizi paylaşabiliriz. Ayrıca KOSGEB destekli iş gezisi düzenlemek yönünde de çalışma yapılabilir” dedi.
FTSO Tanıtım İçin Oda/Borsalarla İşbirliği Yapıyor
FTSO’nun yurt içinde de tanıtım faaliyetleri yaptığını kaydeden FTSO Başkan Yardımcısı Günay Özütok, Oda ve borsaların dergilerinde Fethiye tanıtım yazılarının yayımlanmasının sağlandığını belirtti. Günay Özütok şunları söyledi: “Odamız 6 Nolu Konaklama Sektörü Meslek Komitesi TOBB’a bağlı 365 Oda/Borsa ile görüşerek yayınlarında Fethiye tanıtım yazısına yer verilmesi önerisinde bulundu. Odamız bu konuda çalıştı. Geçtiğimiz aylarda Adana Ticaret Odasının dergisinde Fethiye tanıtım yazısı yayımlandı. Bu ayda Giresun Ticaret Borsasının FINDIK dergisinde yazımız yayımlandı. Biz de ilçemizin yurt içinde tanıtımı için böyle bir çalışmayı başlattık.”
İngiltere’ye Ağırlık Verilmeli
Bülent Uysal, acentelerin 2017’ye iyimser baktığını belirterek 2017 sezonunda da yerli turistin Fethiye’ye ilgi göstereceğini düşündüğünü söyledi. İngiltere’nin Fethiye’nin ana pazarı olduğunu kaydeden Uysal “2017 Londra Turizm Fuarına EMITT’e gösterdiğimiz ilgiyi göstermeliyiz. Fethiye’ye çok İngiliz turist gelmesine rağmen İngiltere vatandaşının büyük bir çoğunluğu Fethiye’yi hala tanımıyor.” Dedi. Uysal, bu konuda FETOB tarafından geliştirilen projeyi, FTSO yöneticileri ile paylaştı.
Çinli Turiste de Tanıtım Yapılmalı
Toplantıda Pazar çeşitliliği sorununa değinen Mustafa Argın, Çin’in Fethiye turizmi için ikinci bir pazar olabileceğini kaydetti. Çin’de de Fethiye tanıtımı yapılması önerisinde bulunan Argın, “Ocak ayında Çinli turist ağırlayan oteller var. Çinli turistlerin turizm alışkanlıklarında da değişiklikler var. Fethiye’deki aktivite çeşitliliğini gören Çinli turist 2-3 gün olan konaklama süresini 5-6 güne çıkarıyor.” ifadelerine yer verdi. Turizm algınsının değiştiğini ve evlerinde oturan insanları etkilemek gerektiğini söyleyen Mustafa Argın, bu işin sosyal medya kullanılarak ve profesyonellerle çalışılarak yapılması gerektiğini vurguladı.
Babadağ Çin Televizyonlarında
Babadağ’ın Çinli turistleri çekim merkezi olduğunu ifade eden Arıcan, Babadağ Teleferik Projesi ile bu ilginin artacağını belirtti. Mevcut şartlarda yılda ortalama üç yüz bin kişinin Babadağ’a çıktığını söyleyen Arıcan, teleferik ile birlikte bu sayının artacağını kaydetti. Arıcan, yakında zamanda Babadağ’da çekim yapan Çinli bir televizyon programı yapımcısının çekimlerinin de Çinli bir kanalda yayımlandığını söyledi.