2018 turizm tanıtım stratejisini adım adım hayata geçiren FGB Mart ayını fuarlarla dolu dolu geçiriyor. Başarıyla tamamlanan ITB Berlin fuarının ardından Rusya’nın başkenti Moskova’da düzenlenecek olan MITT Turizm Fuarına katılacak olan FTSO-FGB, turizm sektöründe alternatif pazar çalışmalarını burada sürdürecek.
2016 ve 2017 yılında turizm sektöründe yaşanan yabancı turist sayısındaki düşüşün önüne geçmek için 2018 turizm tanıtım stratejisi geliştirerek turizm tanıtım çalışmalara başlayan Fethiye Ticaret ve Sanayi Odasının iştiraki Fethiye Güç Birliği Şirketi, planına uygun bir şekilde stratejisini uyguluyor. Bu doğrultuda Londra World Travel Market, İzmir Travel Turkey, Hollanda Utrecht, İstanbul EMİTT, ITB Berlin fuarlarına katılan FGB, tanıtım çalışmalarına MITT Moskova Turizm Fuarı ile devam edecek. Fuara FGB adına FTSO Ar-Ge çalışanı Bora Türkoğlu ve turizmci Yusuf Emrah Gürkan katılacak. Güney Ege Kalkınma Ajansı tarafından tahsis edilen stantta yapılacak tanıtım çalışmaları boyunca acente ve tur operatörleri ile görüşmeler gerçekleştirilecek. 13-14-15 Mart tarihleri boyunca sürecek fuarda Fethiye ve çevresinin doğa, kültür ve spor turizmi potansiyeli ön plana çıkarılacak.
Fuara ilişkin beklentilerini dile getiren FTSO Yönetim Kurulu ve FGB Müdürler Kurulu Başkanı Akif Arıcan, Avrupa pazarına alternatif pazar arayışlarının devam ettiğini söyledi. Rus turistlerin Türkiye’de tatil tercihlerinde değişiklik olduğunu dile getiren Arıcan, “Rusya bölgemizdeki tarım sektörü için önemli bir pazar, turizm sektöründe de ilişkilerimizi geliştirmek istiyoruz. Rus turistler yıllardır ülkemize tatile geliyor ancak Antalya ile sınırlı kalıyorlar. Geçtiğimiz yıllarda İngiliz pazarında yaşanan düşüşün de etkisiyle Rus turistlerin de bölgemizi tercih etmeye başladığını gördük. Bu ilgiyi arttırmak istiyoruz. Bu nedenle de bu hafta Moskova’da bölgemizi tanıtacağız.” dedi.