FTSO 3 BÖLGEDE TURİZMDE MİSAFİR MEMNUNİYETİ EĞİTİMLERİ VERDİ - Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası
Loading...
Haber Galerisi

FTSO 3 BÖLGEDE TURİZMDE MİSAFİR MEMNUNİYETİ EĞİTİMLERİ VERDİ

Haber Tarihi: 20.10.2018

Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO) turizm sektöründe hizmet kalitesinin arttırılması amacıyla Ölüdeniz Göcek ve Çalış bölgelerinde “Turizm Sektöründe Müşteri Memnuniyeti” eğitimleri düzenledi. Otel ve işletmelerin yöneticileri ile çalışanlarının katıldığı seminerlerde Eğitmen Nebi Acar müşteri memnuniyetinde sürdürülebilirlik hakkında önemli tüyolar verdi.

Ölüdeniz Bölgesel Eğitim Semineri

Turizm sektöründe faaliyet gösteren FTSO üyelerine yönelik bölgesel eğitim seminerleri Hisarönü- Ölüdeniz bölgesi ile başladı. Ölüdeniz’de Club Belcekız Beach'in ev sahipliğindeki seminere FTSO Meclis Başkanı Mustafa Büyükteke FTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kemal Hıra Yönetim Kurulu Üyeleri Ramazan Dim Emre Başaran Fatih Tufan ile sektör temsilcileri katıldı. Toplantının açılışını yapan Meclis Başkanı Mustafa Büyükteke sezon bitmeden düzenlenen bölgesel eğitimlerle Fethiye’nin rakip turizm destinasyonları arasında kaliteli hizmetle öne çıkarak fark yaratmasının amaçlandığını söyledi. Büyükteke daha sonra ev sahibi Club Belcekız Beach’in Genel Müdürü Ufuk Çelik'e katkılarından dolayı plaket verdi. 

Göcek Bölgesel Eğitim Semineri

Bölgesel eğitim seminerinin ikincisi Göcek'te Renka Hotel ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Seminere FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Osman Çıralı Başkan Yardımcısı Kemal Hıra Yönetim Kurulu Üyeleri Ramazan Dim Fatih Tufan Göcek Turizm Derneği Başkanı Onur Ugan ile Göcek’teki turizm sektörü temsilcileri ve çalışanları katıldı. Toplantının açış konuşmasını yapan Başkan Çıralı bölgesel toplantıların meslek gruplarında üyelerden gelen talepler dikkate alınarak tespit edilen sorunların çözümü ve ihtiyaçların giderilmesi amacıyla yapıldığını vurgulayarak “Bugüne kadar üyelerimizin talepleri doğrultusunda yaklaşık 35 sektörel 33 bölgesel toplantı düzenledik. Bu güne kadar 130’dan fazla eğitim düzenledik. 5 bine yakın kişi bu eğitimlere katıldı. Önceden üyelerimiz bu eğitimlere ücret vererek katılabiliyordu. Göreve geldiğimizde ilk işlerimizden biri eğitimleri ücretsiz yapmak oldu. Bu toplantılarda hem bölgesel sorunları hem de o bölgede yoğunlaşan sektörlerin sorunlarını ele alıyoruz. Bu toplantılarda üyelerimizden gelen taleplerden biri bölgesel turizm eğitimleri yapılmasıydı. Bu amaçla turizmde müşteri memnuniyeti eğitimini düzenledik. Bölgemize ve sektörümüze katkı sağlayacağına inanıyorum.” diye konuştu. FTSO Başkan Osman Çıralı daha sonra ev sahipliği ve katkılarından dolayı Ramazan Dim'e plaket verdi.

Çalış Bölgesel Eğitimi Semineri

FTSO’nun turizm sektöründe misafir memnuniyeti bölgesel eğitimlerinin sonuncusu 19 Ekim Cuma günü Çalış bölgesinde Çalış-Der Toplantı Salonu'nda yapıldı. Seminere FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Osman Çıralı Başkan Yardımcıları Mete Ay ve Kemal Hıra Meclis üyeleri Selamettin Yılmaz Fikret Koyuncu Mehmet Döver Ramazan Sıtkı Gümüşhan 6 nolu Komite Başkanı Hüseyin Küp ile bölgedeki işletme ve otel sahipleri ile çalışanları katıldı. Toplantıda konuşan FTSO Başkan Yardımcısı ve Çalış-Der Başkanı Mete Ay seminerin Çalış Bölgesi’nde yapılmasından duyduğu memnuniyeti dile getirerek “Çok faydalı olduğuna inandığımız ama hep kafamızın ardına attığımız bir konu müşteri memnuniyeti. Müşterimizi misafirimizi memnun göndermeliyiz ki tekrar bizi tercih etsin.” dedi.    

FTSO Başkanı Osman Çıralı da Çalış seminerindeki konuşmasında şunları söyledi: “Turizmde kaliteli hizmet ile fark yaratmak amacıyla düzenledik bu eğitim seminerlerini. Meslek kuruluşu olarak önceliğimiz üyelerimizin sorunlarını çözmek. Bu tür toplantıları daha çok yapmayı hedefliyoruz önümüzdeki dönemde. Bu bölgesel bir eğitim oldu bir dahaki bölgesel toplantımızda sorunları ele alacağız.”

Daha sonra Başkan Çıralı Mete Ay’a katkılarından dolayı plaket verdi.

Artık Kral Misafirler

Seminerlerde Eğitim ve Otelim Eğitim Danışmanlık’tan Eğitmen Nebi Acar özellikle teknolojinin gelişmesi ve sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte gücün tüketicinin eline geçtiğini vurgulayarak “Eskiden güç üreticide veya hizmet verende iken özellikle dijital iletişim araçlarının ve sosyal medyanın yaygın kullanımıyla birlikte artık güç tüketicilere geçti. Bir sosyal medya paylaşımı ile özellikle turizm sektöründe tüm yapılan olumlu işler hizmetler olumsuza dönüşebiliyor. Turizm sektöründe artık kral misafirler.” dedi. Turizm sektöründe gerek ulusal gerekse uluslararası düzeyde ciddi bir rekabet olduğuna dikkat çeken Nebi Acar şunları anlattı:

“Unutmamak gerekir ki tüm bu rekabet ortamında misafirlerimiz bizim ülkemizi bölgemizi otelimizi işletmemizi seçerek bize iyilik yapıyorlar. Dolayısıyla bunu sürdürülebilir kılmak için misafirlerin tekrar bölgemizi bizi tercih etmesi için beklentilerini karşılamanın ötesinde beklentileri aşmak gerekiyor. Bunu da ancak farklı ve yaratıcı hizmet ruhuyla bu ruha sahip personelimizle ve ekip çalışmasıyla gerçekleştirebiliriz.” Eğitimci Nebi Acar yeni dönemde misafirlerin beklentileri misafir tiplerine göre nasıl davranılması gerektiği kullanılmaması gereken ifadelere kadar birçok konuda müşteri memnuniyetinde sürdürülebilirlik için önemli tüyolar verdi.

Haber Galerisi
Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO) internet sitesinde, çerezler kullanılarak kişisel verileriniz işlenmektedir. Kesinlikle gerekli çerezler, web sitemizin çalışması amacıyla kullanılmaktadır. Kesinlikle gerekli olmayanlar ise, açık rıza vermeniz halinde sitemizin daha iyi hizmet edebilmesi ve kişiselleştirme (gizlilik tercihiniz hariç olmak üzere diğer tercihlerinizin siteye tekrar girdiğinizde hatırlanmasını sağlamak) amaçlarıyla sınırlı olarak kullanılacaktır. Çerez tercihlerinizi panel vasıtasıyla yönetebilirsiniz. Çerezlerle ilgili detaylı bilgi için web site gizlilik ve çerez politikasını , web sitemizi ziyaret etmeniz halinde işlenecek kişisel verileriniz için ise web sitesi aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.