Akredite olan, EFQM Mükemmellik Modeli Yolculuğu devam eden, hizmet kalitesini her geçen gün yükselten, Oda hizmetlerinin dışında toplumsal sorunlara karşı her alanda yürüttüğü çalışmalarıyla göz dolduran Fethiye Ticaret ve Sanayi Odasınca yönetici ve çalışanlarına yönelik olarak düzenlenen "Kurumsal İtibar Yönetimi" semineri yoğun ilgi gördü.
İtibar Akademi Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Samast, Fethiye Ticaret ve Sanayi Odasını, eğitim için görüşmeden önce, kalite ile ilgili çalışma yapan, mükemmellik modeli yolculuğuna çıkan bir kurum olarak Ankara'da duyduğunu dile getirdi.
17 Ekim tarihinde 14.00- 18.00 saatleri arasında gerçekleştirilen eğitime, Yönetim Kurulu Başkanı Akif Arıcan, Meclis Başkanı Osman Çıralı, Meclis Başkan Yardımcısı Fikret Koyuncu, Yönetim Kurulu Üyeleri Ramazan Angay ve Selamettin Yılmaz ve Genel Sekreter Füsun Şahin ve FTSO çalışanları katıldı.
Merkezi Ankara'da bulunan İtibar Akademi Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Samast tarafından FTSO hizmet binasında verilen eğitim, 4 saat sürdü. FTSO'nda kalite ile ilgili çalışma yapıldığını olarak Ankara'da duyduğunu belirten Orhan Samast, hizmet kalitesini yükseltmek için çalışan bir kurumda itibar yönetimi eğitiminin başarılı geçeceğini düşündüğünü dile getirdi. Eğitimde itibarın, zaman içinde oluşan ve kolaylıkla zarar görebilen hassas bir değer olduğunu belirten Orhan Samast, günümüzde önemli finansal verilere sahip şirketlerin kendilerini tanımlarken en değerli varlıklarının itibar olduğunu açıkça ifade etmekte olduklarını dile getirdi. Ayrıca araştırmalar sonucunda itibarı yüksek kuruluşların kriz dönemlerini daha az hasarla atlattığı ve paydaşlardan destek gördüklerinin gözlemlendiğini de vurgulayan Orhan Samast, Kurumsal İtibar Yönetiminin kuruluşlar için önemini ve Kurumsal İtibar Yönetimi kapsamında kuruluşların ve bireylerin itibarının korunması ve sahip olması gereken nitelikler hakkında bilgi verdi. Soru cevap şeklinde geçen eğitimde, sosyal medyada yer alınma şeklinden, çıkan krizlerde sosyal medyanın nasıl kullanıldığına kadar çeşitli bilgiler veren Samast, şirketlerin itibar varlığının geçmiş davranışlara göre oluştuğunu, yakın gelecekte şirketlerin itibar varlıklarının hesaplanabileceğini söyledi. Kurumların itibarının büyük kısmını liderlerin oluşturduğuna dikkat çeken Samast, "Bir işletmeni en değerli varlığı kurumsal itibarıdır. Yakın gelecekte işletme ve kurumlarda itibardan sorumlu bir kişi görevlendirilecek" dedi. İtibarın işletmelerin kazanımları hakkında da örnekler veren Samast, " Artık bankalar kredi verirken itibar riskini de göz önünde bulunduruyorlar. İtibarlı kurumlar daha fazla değer üretiyor. Çünkü çalışan kişiler de iş ararken itibarlı işletmelere öncelik veriyorlar. Bir çok veri göz önünde tutulduğunda itibarlı işletmeler diğer işletmelere göre krizlerden daha rahat kurtuluyorlar" dedi.
"Ne kadar kaliteli iş yaparsanız yapın itibar için baka şeylere de ihtiyacınız var" diye konuşan Samast, "Online itibar yönetimi kavramı her geçen gün önemli bir konuma geliyor. Google gibi arama motorlarında işletmeniz yada kurumunuz ilk üç sırada olumsuz çıkıyorsa, itibarınız zarar görüyor" dedi.
Gerçekleştiren eğitimde, “İtibar nedir? Nasıl oluşur? Nasıl kaybedilir? Zedelenirse neler yapmak gerekir? İtibar ölçümü nedir ve nasıl yapılır? İtibar yönetimi işletmeleri nasıl etkiler? İşletme lideri ve yöneticilerinin itibar politikaları nelerdir? Nasıl bir itibar stratejisi belirlemek gerekir? Uygulamada belirlenecek ilkeler nelerdir? Fiziksel ve dijital ortamlarda itibar nasıl yönetilir?” konuları ile itibar kavramı tüm yönleriyle ele alındı.