Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası’nın (FTSO) bir projesi daha GEKA’dan hibe almaya hak kazandı. FTSO’nun ‘Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi’ Projesi, Güney Ege Kalkınma Ajansı’nın (GEKA) ‘2020 Yılı Teknik Destek Programı’ndan alınacak hibe desteği ile gerçekleştirilecek. Proje ile Fethiye ve Seydikemer’de faaliyet gösteren işletmelerin dijitalleşme kapasiteleri arttırılması hedefleniyor. Bölgedeki firmaların dijital mecralarda tanıtım ve pazarlama çalışmalarına hız kazandırılması amacıyla proje kapsamında, hizmet ve ticaret sektörlerindeki 40 kişiye toplam 50 saat eğitim verilecek.
FTSO’nun GEKA’dan hibe almaya hak kazanan projesi dahilinde hizmet alanında konaklama, seyahat acenteleri ve yeme-içme tesislerine yönelik 5 gün boyunca toplam 25 saat eğitim verilecek. Ticaret alanında ise perakende ticareti (tekstil, giyim, kırtasiye, elektronik ürün, emlak) ve tarım ürünleri ticareti alanında faaliyet göstermekte olan işletmelere yönelik 5 gün boyunca toplam 25 saat olmak üzere, 40 sektör temsilcisine toplam 50 saat eğitim verilecek. Proje kapsamında, dijital pazarlama ve kanalları, sosyal medya platformları, sosyal medya yönetim araçları, sosyal medya takip ve analizi, görsel hazırlama, içerik yönetimi, reklam oluşturma, hedef kitle araştırmaları, viral pazarlama, arama motoru optimizasyonu, e-ticaret ve araçları konu başlıkları ele alınacak. Katılımcılar, aldıkları eğitim sonucunda firmalarını ve bünyelerindeki personeli de geliştirerek dijital pazarlama faaliyetlerini daha etkin ve sürekli şekilde yapabilecek hale gelecek.
Projenin amacı ve hedefleri
Dünya genelinde ticari faaliyetler hızla dijitalleşirken FTSO da başta üyeleri olmak üzere Fethiye ve Seydikemer’de faaliyet gösteren firmaların dijital pazarda yer almaları için proje hazırladı. Proje kapsamında verilecek eğitimlerle dijitalleşme alanında işletmelerin kendilerini geliştirmeleri hedefleniyor.
EKA’dan hibe almaya hak kazanan proje hakkında bilgi veren FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Osman Çıralı, projeyle, özellikle Covid-19 virüsü pandemisi dolayısıyla alınan tedbirlerle gereklilik haline gelen dijital ticaretin yaygınlaştırılmasını amaçladıklarını söyledi. Pandemi gibi yüz yüze ticareti etkileyen doğal afet, salgın, ekonomik kriz, döviz kurlarında dalgalanma, terör olayları gibi durumlarda ticaretin ve hizmetin e-ticaret vasıtasıyla ve sosyal medya zemininde devam ettirmeye hazır olmaları gerektiğini vurgulayan Çıralı, “Projemizle, FTSO’nun düzenleyeceği eğitimlere katılan firmaların kendi bünyelerinde dışardan destek almaksızın dijital pazarlama çalışmalarını yürütebilmesi, eğitimi tamamlayan personelinin ise kalifiye eleman olarak işletmelerinde dijital pazarlamadan sorumlu olması ön görülüyor. Proje kapsamında işletmelerimiz kendi bünyelerinde kuracakları ve yönetecekleri sosyal medya hesapları ile dijital mecralarda etkin olarak kendilerini tanıtmaları, alacakları geri bildirimlerle ise hizmet/ ürün kalitelerini arttırmaları hedefliyoruz. Gelişen e-ticaret ile birlikte dijital pazarlara erişimleri artacak işletmelerin e-ticaret portallarıyla rekabet edebilme noktasında ilerleme kaydetmesi temel amacımız.” diye konuştu.