İş Kurma Eğitimi – Birinci Gün Eğitim Planı | ||||||||
Ders no |
Başlama Saati |
Süresi (dakika) |
Dersin Konusu |
Öğrenilecek Başlıca Konular |
Yöntem |
Malzemeler |
Çıktı/ Değerlendirme | |
1.1 |
9.30 |
30 |
Eğitimin tanıtımı |
Eğitimin amacı Eğitimde kullanılacak yöntem Günlüğün amacı ve kullanım şekli |
Kısa konuşma Açık tartışma |
Eğitimin zaman çizelgesi ve planı , katılımcı listesi Slayt 1.1.1 Ders Notu (DN) 1.1.2 |
Katılımcıların eğitimin hedef ve amaçlarını , zaman çizelgesini ve yöntemi anlaması | |
1.2 |
10.00 |
45 |
Sınıfta kaynaşmanın sağlanması |
Katılımcıların geçmiş deneyimleri ve beklentileri |
Kısa konuşma Eşli çalışma Kişisel kısa konuşmalar ve grubun geri bildirimi |
Eğitmenin Yönergesi 1.2.1 DN 1.2.2 Slayt 1.2.3 Flipçart |
Katılımcılar arasında etkileşim ve birbirlerinin beklentilerini öğrenmeleri | |
|
10.45 |
30 |
Çay molası |
|
|
|
| |
1.3 |
11.15 |
45 |
Kendi işini kurmaya giriş |
İnsanların kendi işlerini kurma kararı almalarının ana nedenleri Kendi işini kurmada başarılı olmak için gereken temel beceriler Girişimciyi bekleyen risk ve zorluklar |
Grup tartışmaları Kısa konuşma |
DN 1.3.1 Slayt 1.3.2 Slayt 1.3.3 Flipçart |
İnsanların kendi işlerini kurma kararı almalarının ana nedenlerini ve başarılı olmak için gereken temel becerileri anlamaları | |
1.4 |
12.00 |
45 |
Girişimcinin özellikleri |
Katılımcıların girişimci olma potansiyeli |
Grup alıştırması Açık tartışma |
DN 1.4.1 Flipçart |
İnsanların kendi işlerini kurmaya ne ölçüde uygun olduğu bilgisinin paylaşılması | |
|
12.45 |
60 |
Öğle arası |
|
|
|
| |
1.5 |
13.45 |
45 |
Girişimcilik Becerileri – Tartışma ve kendini değerlendirme |
Girişimciler neden Ders 1.4 ‘te tanıtılan özelliklere sahip olmalılar Bu özelliklerin önemi konusunda katılımcıların kendilerini değerlendirmeleri |
Açık tartışma Kısa konuşma |
DN 1.5.1 |
Kendi işini kurmak için gerekli özelliklerin neden önemli olduğunun anlaşılması | |
1.6 |
14.30 |
45 |
Geçinmek için gerekli en düşük bütçe |
Bir iş kurmayı planlar ve işi kurup yürütürken özenli bütçe yapmanın önemi Geçinmek için gerekli en düşük bütçeyi hesaplama yöntemi |
Kısa konuşma Soru ve yanıt Grup tartışması |
DN 1.6.1 Slayt 1.6.2 Flipçart |
Katılımcılar bütçe yapmanın önemini ve bütçe harcamalarını tahmin etmenin temel yöntemini öğrenirler | |
1.7 |
15.45 |
45 |
Geçinmek için gerekli en düşük bütçe alıştırması |
Geçinmek için gerekli en düşük tahmini bütçenin hesaplanması |
Kısa konuşma Bireysel alıştırma Grup tartışması |
DN 1.7.1 Flipçart |
Katılımcılar, geçinmek için gerekli en düşük bütçeyi hasaplayarak deneyim kazanırlar. | |
1.8 |
16.30 |
60 |
İş fikirleri nerelerden doğar? |
İyi iş fikirlerinin özellikleri Potansiyel iş fikirlerinin kaynakları İş fikirleri nasıl üretilir |
Grup çalışması Kısa konuşma |
DN 1.8.1 Slayt 1.8.2 Flipçart |
Katılımcılar iş fikrinin ne olduğunu anlarlar ve iş fikri üretebilirler | |
İş Kurma Eğitimi – İkinci Gün Eğitim Planı | |||||||
Ders no |
Başlama Saati |
Süresi (dakika) |
Dersin Konusu |
Öğrenilecek Başlıca Konular |
Yöntem |
Malzemeler |
Çıktı/ Değerlendirme |
2.1 |
9.30 |
30 |
Öğrenilen konuların gözden geçirilmesi |
Birinci gün işlenen konular |
Soru ve yanıt Bireysel alıştırma Açık tartışma |
Günlükler Flipçart |
Katılımcılar birinci gün öğrendiklerini pekiştirirler |
2.2 |
10.00 |
45 |
İş fikirleri konusunda beyin fırtınası |
Beyin fırtınası teknikleri İş fikirleri üretme yolları |
Açık tartışma Beyin fırtınası Soru ve yanıt |
DN 2.2.1 DN 2.2.2 DN 2.2.3 Flipçart |
Katılımcılar iş fikirleri üretmede beyin fırtınası yönteminin yararını anlarlar |
|
10.45 |
30 |
Çay molası |
|
|
|
|
2.3 |
11.15 |
45 |
Pazarlama |
Pazarlamanın kapsamı Pazarlama sürecinde başlıca aşamalar Pazarlamanın temel özellikleri |
Açık tartışma Kısa konuşma Soru ve yanıt |
DN 2.3.1 Slayt 2.3.2 Slayt 2.3.3 |
Katılımcılar pazarlamanın ilkelerini ve işletme yönetiminde önemini kavrarlar |
2.4 |
12.00 |
45 |
Pazarlama Karması |
Pazarlama karmasının bileşenleri Pazarlama karmasının KOBİ yöneticisi için anlamı |
Kısa konuşma Soru ve yanıt Açık tartışma |
DN 2.4.1 DN 2.4.2 Slayt 2.4.3 Flipçart |
Katılımcılar pazarlama karmasının ilkelerini ve işletme yönetimindeki önemini kavrarlar |
|
12.45 |
60 |
Öğle arası |
|
|
|
|
2.5 |
13.45 |
45 |
Pazarlama Karması alıştırması |
Pazarlama karmasının iş fikirlerinde uygulanması |
Kısa konuşma Grup alıştırması Grupların sunumu Açık tartışma |
DN 2.5.1 DN 2.5.2 Flipçart |
Katılımcılar pazarlama karmasını iş fikirlerinde uygularlar. |
2.6 |
14.30 |
45 |
Pazarı bölümleme |
Pazar bölümlemenin amacı Pazar bölümleme uygulamada nasıl yapılır |
Kısa konuşma Soru ve yanıt |
DN 2.6.1 Slayt 2.6.2 Flipçart |
Katılımcılar Pazar bölümleme kavramını nasıl uygulayacaklarını kavrarlar. |
|
15.15 |
30 |
Çay molası |
|
|
|
|
2.7 |
15.45 |
45 |
Pazar Bölümleme alıştırması |
Pazar bölümleme kavramının uygulaması |
Kısa konuşma Grup çalışması Grupların sunumu ve tartışması Soru ve yanıt |
DN 2.7.1 Flipçart |
Katılımcılar Pazar bölümleme kavramını iş fikirlerine uygularlar. |
2.8 |
16.30 |
60 |
Pazar araştırması |
Pazar araştırmasının kapsamı Pazar araştırmasının önemi Pazar araştırmasının temel bileşenleri |
Soru ve yanıt Kısa konuşma |
DN 2.8.1 DN 2.8.2 DN 2.8.3 Flipçart |
Katılımcılar Pazar araştırmasının önemini ve başlıca yöntemlerini kavrarlar |
İş Kurma Eğitimi – Üçüncü Gün Eğitim Planı | |||||||
Ders No |
Başlama Saati |
Süresi (dakika) |
Dersin Konusu |
Öğrenilecek Başlıca Konular |
Yöntem |
Malzemeler |
Çıktı/ Değerlendirme |
3.1 |
09.30 |
30 |
Öğrenilen konuların gözden geçirilmesi |
İkinci gün işlenen konular |
Soru ve yanıt Bireysel çalışma Yönlendirilmiş tartışma |
Günlük |
Katılımcılar ikinci gün öğrendiklerini pekiştirirler. |
3.2 |
10.00 |
45 |
Pazar araştırması alıştırması : Anket hazırlama |
Temel Pazar araştırması teknikleri nasıl uygulanır |
Kısa konuşma Grup çalışması |
DN 3.2.1 DN 3.2.2 Flipçart |
Katılımcılar Pazar araştırması tekniklerini uygularlar. |
|
10.45 |
30 |
Çay molası |
|
|
|
|
3.3 |
11.15 |
45 |
Ağ oluşturma |
Ağ oluşturmanın tanımı Ağ oluşturmanın yararları Ağlar nasıl teşvik edilir |
Kısa konuşma Grup tartışması Soru ve yanıt |
DN 3.3.1 DN 3.3.3 Slayt 3.3.2 Slayt 3.3.4 Flipçart |
Katılımcılar ağ oluşturmanın ilkelerini ve işletmeye yararını kavrarlar. |
3.4 |
12.00 |
45 |
Satış Becerileri |
Başarılı satışın üç bileşeni (ürün bilgisi, satış teknikleri ve davranış biçimi ) Başarılı satışın her bileşeninin önemli noktaları Satış sürecinin doğası |
Kısa konuşma Grup tartışması Yönlendirilmiş tartışmalar |
DN 3.4.1 Slayt 3.4.2 Slayt 3.4.3 Slayt 3.4.4 Flipçart |
Katılımcılar başarılı satışın önemli noktalarını kavrarlar |
|
12.45 |
60 |
Öğle arası |
|
|
|
|
3.5 |
13.45 |
45 |
Satış becerileri- Rol oynama |
Satış tekniklerini uygulamak |
Kısa konuşma Rol oynama |
DN 3.5.1 DN 3.5.2 DN 3.5.3 DN 3.5.4 |
Katılımcılar satış tekniklerini uygularlar |
3.6 |
14.30 |
45 |
İşinizi tanıtmak : Tanıtım nedir? |
Tanıtımın yararları Tanıtım türleri Tanıtım kampanyasının bileşenleri |
Grup tartışması Kısa konuşma |
DN 3.6.1 Slayt 3.6.2 DN 3.6.3 Slayt 3.6.4 |
Katılımcılar tanıtımın önemini ve nasıl yapılacağını kavrarlar |
|
15.15 |
30 |
Çay molası |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.7 |
15.45 |
45 |
Tanıtım alıştırması |
Reklamlar nasıl tasarlanmalı |
Kısa konuşma Grup çalışması Yönlendirilmiş tartışma |
DN 3.7.1 Slayt 3.7.2 |
Katılımcılar reklam tasarlarlar |
3.8 |
16.30 |
60 |
Tanıtım alıştırması |
Reklamlar nasıl tasarlanmalı |
Kısa konuşma Grup çalışması Yönlendirilmiş tartışma |
DN 3.8.1 Slayt 3.8.2 |
Katılımcılar reklam tasarlarlar |
İş Kurma Eğitimi – Dördüncü Gün Eğitim Planı | |||||||
Ders No |
Başlama Saati |
Süresi (dakika) |
Dersin Konusu |
Öğrenilecek Başlıca Konular |
Yöntem |
Malzemeler |
Çıktı/ Değerlendirmeler |
4.1 |
9.30 |
30 |
Öğrenilen konuların gözden geçirilmesi |
Üçüncü gün işlenen konular |
Soru ve yanıt Bireysel alıştırma Açık tartışma |
Günlük Flipçart |
Katılımcılar üçüncü gün öğrendiklerini pekiştirirler |
4.2 |
10.00 |
45 |
Maliyet çıkartma ve fiyatlama |
Maliyet kavramının anlamı Maliyetin ana bölümleri Bir ürün veya hizmetin maliyetini nasıl çıkartırız |
Grup tartışması Kısa konuşma |
DN 4.2.1 DN 4.2.2 DN 4.2.3 |
Katılımcılar maliyet çıkartma ve fiyatlama hakkında temel bilgileri kavrarlar |
|
10.45 |
30 |
Çay molası |
|
|
|
|
4.3 |
11.15 |
45 |
Maliyet çıkartma alıştırması |
Maliyet çıkartma ilkelerinin uygulanması |
Kısa konuşma Eşli çalışma Yönlendirilmiş tartışma |
DN 4.3.1 DN 4.3.2 Flipçart |
Katılımcılar maliyet çıkartma ve fiyatlama alıştırması yaparlar |
4.4 |
12.00 |
45 |
Değişken ve sabit maliyet |
Değişken ve sabit maliyetlerin başlıca bileşenleri |
Grup tartışması Kısa konuşmalar Yönlendirilmiş tartışmalar |
DN 4.4.1 Slayt 4.4.2 Slayt 4.4.3 |
Katılımcılar değişken ve sabit maliyetlerin başlıca unsurlarını kavrarlar |
|
12.45 |
60 |
Öğle arası |
|
|
|
|
4.5 |
13.45 |
45 |
Nakit akış |
Nakit akış tablosunun amacı ve koşulları Nakit akış tablosu hazırlamada başlıca adımlar |
Grup tartışması Kısa konuşma Yönlendirilmiş tartışma |
DN.4.5.1 DN.4.5.2 Slayt 4.5.3 |
Katılımcılar nakit akış tablosunun önemini ve nasıl hazırlandığını kavrarlar |
4.6 |
14.30 |
45 |
Nakit akış alıştırması |
Nakit akış tablosu nasıl hazırlanır |
Kısa konuşma Grup çalışması |
DN 4.6.1 Kalemler, silgiler, hesap makinaları DN 4.6.2 |
Katılımcılar nakit akış tablosu hazırlarlar |
|
15.15 |
30 |
Çay molası |
|
|
|
|
4.7 |
15.45 |
45 |
Başabaş noktası: Nasıl hesaplanır |
Başabaş noktasının tanımı Bir işletmeyi yönetirken başabaş noktası nasıl kullanılır Başabaş noktasını hesaplama teknikleri |
Kısa konuşma Yönlendirilmiş tartışma Bireysel çalışma Grup çalışması |
DN 4.7.1 DN 4.7.2 Slayt 4.7.3 |
Katılımcılar başabaş noktası kavramını kavrarlar ve hesaplayabilirler |
4.8 |
16.30 |
60 |
Gelir Tablosu |
Gelir tablosunun bileşenleri Gelir tablosu nasıl hazırlanır |
Grup tartışması Kısa konuşma Yönlendirilmiş tartışma |
DN 4.8.1 Slayt 4.8.2 |
Katılımcılar gelir tablosunun rolünü ve nasıl hazırlandığını kavrarlar |
İş Kurma Eğitimi - Beşinci Gün Eğitim Planı | |||||||
Ders no |
Başlama Saati |
Süresi (dakika) |
Dersin Konusu |
Öğrenilecek Başlıca Konular |
Yöntem |
Malzemeler |
Çıktı/ Değerlendirmeler |
5.1 |
9.30 |
30 |
Öğrenilen konuların gözden geçirilmesi |
Dördüncü gün işlenen konular |
Soru ve yanıt Bireysel çalışma Açık tartışma |
Günlük Flipçart |
Katılımcılar dördüncü gün öğrendiklerini pekiştirirler |
5.2 |
10.00 |
45 |
Gelir tablosu alıştırması |
Gelir tablosu nasıl hazırlanır |
Eşli çalışma Yönlendirilmiş tartışma Kısa konuşma |
DN 5.2.1 DN 5.2.2 DN 5.2.3 Slayt 5.2.4 Slayt 5.2.5 |
Katılımcılar gelir tablosu hazırlarlar |
|
10.45 |
30 |
Çay molası |
|
|
|
|
5.3 |
11.15 |
45 |
Bilanço |
Bilançonun başlıca bileşenleri Bilanço nasıl hazırlanır |
Grup tartışması Kısa konuşma Soru ve yanıt |
DN 5.3.1 DN 5.3.2 Slayt 5.3.3 Slayt 5.3.4 |
Katılımcılar bilançonun rolünü ve nasıl hazırlanacağını kavrarlar |
5.4 |
12.00 |
45 |
Bilanço alıştırması |
Bilanço nasıl hazırlanır |
Eşli çalışma Yönlendirilmiş tartışma Kısa konuşma |
DN 5.4.1 DN 5.4.2 Slayt 5.4.3 |
Katılımcılar bilanço hazırlarlar |
|
12.45 |
60 |
Öğle arası |
|
|
|
|
5.5 |
13.45 |
45 |
Paranızı yönetmek |
Başarılı finansal yönetimin anahtarları (planlama, kaydetme ve inceleme) Önemli finansal terimlerin anlamı |
Grup tartışması Grup çalışması Kısa konuşma |
Slayt 5.5.1 DN 5.5.2 Slayt 5.5.3 |
Katılımcılar finansal yönetimin başlıca kavramlarını ve KOBİ ler açısından önemini kavrarlar |
5.6 |
14.30 |
45 |
Bir iş kurmanın yasal koşulları |
Firmaların türleri Bir işletme kurarken yapılması gereken yasal işlemler |
Grup tartışması Kısa konuşma |
DN 5.6.1 DN 5.6.2 Slayt 5.6.3 |
Katılımcılar işletme türleri ve yerine getirilmesi gereken hukuki işlemler konusunu kavrarlar. |
|
15.15 |
30 |
Çay molası |
|
|
|
|
5.7 |
15.45 |
45 |
İş planı |
İş planının amacı İş planının başlıca unsurları Bir iş planını nasıl yapılandırırız |
Grup tartışması Kısa konuşma Yönlendirilmiş tartışma Soru ve yanıt |
DN 5.7.1 Slayt 5.7.2 Slayt 5.7.3 DN 5.7.4 |
Katılımcılar iş planının önemini ve nasıl hazırlanacağını kavrarlar |
5.8 |
16.30 |
30 |
Kişisel Eylem Planı |
Katılımcıların iş fikirlerinde uygulanabilecek başlıca dersler |
Kısa konuşma Bireysel çalışma |
Kişisel Eylem Planı |
Katılımcılar kendi iş fikirlerini geliştirip uygularken aldıkları eğitimi nasıl kullanacaklarını görürler |
5.9 |
17.00 |
30 |
Eğitimin Değerlendirilmesi |
Eğitimin değeri Eğitimi düzenleyenler için geri bildirim |
Kısa konuşma Bireysel çalışma Son sözler |
DN 5.9.1 |
Katılımcılar ve eğitimi düzenleyenler eğitimin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirirler. |