MÜŞTERİ KAZANMANIN MALİYETİ ÇOK YÜKSEK - Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası
Loading...
Haber Galerisi

MÜŞTERİ KAZANMANIN MALİYETİ ÇOK YÜKSEK

Haber Tarihi: 26.11.2012

 Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası hafta sonunda başarılı bir eğitim organizasyonuna daha imza attı. "Müşteri İlişkileri Etkili Yönetimi ve CRM Uygulamaları" eğitimi Yacht Boutique Hotel'de gerçekleştirildi. Eğitimi İzmir Ekonomi Üniversitesi`nden Yrd. Doç. Dr. Nilgün Gürkaynak verdi. Eğitime katılan 30'u aşkın Odamız üyesi eğitimin çok yararlı olduğunu belirterek, Gürkaynak'a teşekkür etti.

Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası Kalite ve Eğitim Birimi eğitimlerini hız kesmeden sürdürüyor. Yıl sonuna kadar planlanan 3 eğitimden biri olan "Müşteri İlişkileri Etkili Yönetimi ve CRM Uygulamaları" eğitimi hafta sonunda 30'u aşkın Odamız üyesinin katılımıyla Yacht Boutique Hotel'de gerçekleştirildi. Eğitimi İzmir Ekonomi Üniversitesi'nden Yrd. Doç. Dr. Nilgün Gürkaynak verdi.

Sabah saat 09:30'da başlayan, akşam saatlerine kadar devam eden  eğitimde İzmir Ekonomi Üniversitesi`nden Yrd. Doç. Dr. Nilgün Gürkaynak; "Müşteri ilişkileri CRM nedir, neden önemlidir?", "Değişen müşteri beklentileri", "Karlılık: zarar ettiren müşteriler, az karlı müşteriler", "Müşteri etkileşimini arttırmak", "Müşteri tabanını genişletmek", "Sorun yönetimi", "Şikayet yönetimi", "Çatışma yönetimi" konularını zaman zaman uygulamalar eşliğinde detaylı olarak anlattı. Müşteri kaybetmenin aslında sadece bir müşteri kaybetmek olmadığını, müşteri kazanmanın çok maliyetli olduğunu vurgulayan Yrd. Doç. Dr. Nilgün Gürkaynak özetle; "Kaybedilen müşterinin bir defalık, anlık bir kayıp olduğunu düşünmek hatadır. Bunu uzun yıllar sadık bir müşterinin size sağlayacağı gelir olarak düşünürseniz tablo net olarak görülecektir. Bu müşterinin internet sitelerinde şikayetini yazması, çevresindekilere anti propaganda yapması, açacağı davalar, aleyhte basın yayın faaliyetleri firmalara çok  şey kaybettirebilir. Bir müşteri kazanmanın maliyeti çok yüksektir... Artık günümüzde firmalar satış anında sağladığı hizmetlerden çok satış sonrası sağladıkları, servis, parça garantisi vesaire hizmetleri ile ön plana çıkmaktadırlar. Müşteri memnuniyeti, geri bildirim ticaretin sürdürülebilirliğinin temel taşlarıdır... E- ticaretin sağladığı imkanlarla sürekli yükselen bir trendi olduğunu da unutmamamız gerekir" bilgilerini verdi.

Eğitim sonunda katılanlara sertifikaları verilirken, Oda üyeleri verdiği yararlı bilgiler dolayısıyla İzmir Ekonomi Üniversitesi`nden Yrd. Doç. Dr. Nilgün Gürkaynak'a teşekkür ettiler.  

FTSO Aralık ayında da üyeleri için iki eğitim daha organize edecek. 1-2 Aralık 2012 tarihlerinde düzenlenecek "Profesyonel Yönetim Becerileri" eğitimini İzgören Akademi eğitmenlerinden Umut Sav sunacak. 22 Aralık 2012 tarihindeki "Diksiyon ve Etkili Konuşma Teknikleri" eğitimini TRT Haber spikerlerinden İsmet Topaloğlu gerçekleştirecek. Kayıt ve Bilgi İçin: 614 11 15-122 Aysun ŞANLISOY veya aysun.sanlisoy@fto.org.tr

 

Haber Galerisi
Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO) internet sitesinde, çerezler kullanılarak kişisel verileriniz işlenmektedir. Kesinlikle gerekli çerezler, web sitemizin çalışması amacıyla kullanılmaktadır. Kesinlikle gerekli olmayanlar ise, açık rıza vermeniz halinde sitemizin daha iyi hizmet edebilmesi ve kişiselleştirme (gizlilik tercihiniz hariç olmak üzere diğer tercihlerinizin siteye tekrar girdiğinizde hatırlanmasını sağlamak) amaçlarıyla sınırlı olarak kullanılacaktır. Çerez tercihlerinizi panel vasıtasıyla yönetebilirsiniz. Çerezlerle ilgili detaylı bilgi için web site gizlilik ve çerez politikasını , web sitemizi ziyaret etmeniz halinde işlenecek kişisel verileriniz için ise web sitesi aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.