Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO) 2010 turizm sezonu yaklaşırken ilçeyi yurtdışında düzenlenen 3 fuarda tanıttı.
Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO) 2010 turizm sezonu yaklaşırken ilçeyi yurtdışında düzenlenen 3 fuarda tanıttı.
10-14 Mart tarihleri arasında Almanya’da Berlin Turizm Borsası, 15-18 Mart tarihlerinde Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Cruise Shipping Miami ve 17-20 Mart tarihleri arasında Rusya’da gerçekleşen Moskova Turizm Fuarı’nda Fethiye başarıyla tanıtıldı.
FTSO adına fuarlarda yer alan görevliler, izlenimlerini aktardılar. Fethiye standının her organizasyonda yoğun bir ilgiyle karşılaştığı ifade edildi. Katılımcılar, geçen yıla oranla rezervasyonlarda yüzde 13 ila 15 arasında bir doluluk beklendiğini belirttiler.
Açılış konuşmasını yapan FTSO Başkanı Akif Arıcan, “2010 turizm sezonu öncesi Fethiye’yi tanıtma çalışmalarımız devam ediyor. Bu yönde yurtdışında yapılan üç organizasyonda Fethiye’yi başarıyla tanıttık” dedi.
Ardından fuarlara katılan görevliler izlenimlerini paylaştılar. İlk olarak söz alan Tayfun Budak, “Berlin Turizm Fuarı’na 185 ülkeden katılım oldu. Bu organizasyon, 300 bin kişiyi ağırladı. Fethiye bölgesini Çalış, Ölüdeniz ve Göcek olarak tanıttık. 10 bine yakın tanıtım materyali dağıttık. Standımıza yoğun bir ilgi oldu” diyerek, “Geçen yıla oranla yüzde 13-15 bir artış bekliyoruz. Turizmden daha fazla pay elde edebilmek için Fethiye’yi en iyi şekilde temsil ettik” dedi. Cruise Shipping Miami organizasyonu hakkında bilgi aktaran Uğur Çaçaron, “Bu etkinlik, kruvaziyer turizmine yönelikti. Burada güzel izlenimler elde ettik. Organizasyonun yapıldığı yerde 900 kişi yaşıyor ve 1 milyon turist burayı ziyaret ediyor. Bu başarının nedeninin iletişim olduğunu söylediler. Biraz küçük bir alanda Fethiye’yi tanıtmaya çalıştık. Kurumlar olarak tanıtım ve temsilin daha önemli olduğunu düşünüyorum” diye konuştu. Moskova Fuarı hakkında görüşlerini ileten Selamettin Yılmaz, başarılı bir tanıtım süreci geçirdiklerini söyledi.