Otelcilikte Davranış Standartları Geliştirme Projesi, Yönetici eğitimlerinin ardından yapılan çalışan eğitimleri ile sona erdi. 2 ay süren proje kapsamında, proje içerisinde bulunan 10 otel yöneticisine 24; çalışanlarına ise 12 saat eğitim verildi. Ayrıca her otel için ayrı davranış standartları kitapçığı oluşturuldu. Projenin uzun vadeli hedefleri arasında ise Fethiye bölgesindeki konaklama işletmelerinde misafire sunulan hizmet kalitesine yansıyacak toplam ve bütünsel bir artışın olması ve Fethiye’de aldığı hizmetten memnun kalan misafirlerin tekrar bölgeyi tercih etmesini ya da çevresine önermesi yer alıyor.
Otelcilikte Davranış Standartları Projesi, Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası tarafından, üyesi olan otellerin hizmet kalitesinin yükseltilmesi ve aynı zamanda Fethiye’nin rekabet halinde olduğu diğer turizm bölgelerinden konaklama sektöründe bir adım öne geçmesine katkıda bulunmak amacıyla hayata geçirildi. 24-25 Şubat 2016 tarihinde analiz çalışması ile başlayan ‘Otelcilikte Davranış Standartları Geliştirme Projesi” 22 Nisan 2016 tarihinde yapılan sertifika töreni ile son buldu. Eğitimin ardından katılımcılar sertifikalarını aldı. Katılımcılara sertifikalarını Otelim ve Eğitim firması eğitimcisi Nebi Acar ve FTSO Genel Sekreteri Füsun Şahin verdi.
Proje çalışmalarında ilk olarak, Projeye katılan 10 otelin yöneticileri ile bire bir görüşmeler yapılarak her otele özgü “Davranış Standartları”nın oluşturulması ve otel çalışanlarına verilecek eğitimlerin içeriğinin belirlenmesi amacıyla proje analiz çalışması yapıldı.
Konaklama sektörüne yönelik olarak gerçekleşen Davranış Standartları Geliştirme Projesi eğitimleri kapsamında otel yöneticilerine “Vizyoner Liderlik ve Yönetim Eğitimi” “Otelcilikte Yöneticinin Etkin İletişimi Eğitimleri”, Koçluk Becerileri” ve “İşe Transfer Planı Oryantasyon Eğitimi” verildi.
Eğitimlerde projede yer alan 10 otelin yöneticilerine yazılı, sözlü ve görsel anlatımların yanı sıra uygulamalı eğitimler verildi.
Otel yöneticileri eğitimleri Mart ayı içerisinde “Yönetici eğitimlerinin ardından otellerde çalışan diğer departman çalışanlarına “Otelcilikte 5 Yıldızlı İletişim” ve “Misafir Memnuniyeti” eğitimleri verildi.
Bu proje ile Konaklama Sektöründe faaliyet gösteren FTSO üyelerinin, misafirlerine sundukları hizmet kalitesinin artırılması, memnuniyeti sağlanan misafirlerin tekrar aynı oteli tercih etmesi olasılığının artması ve otellerin elinde uzun süre kullanacakları hizmet sunumunda hedeflenen ‘Davranış Standartları’ ile ilgili yazılı bir doküman olması hedeflendi. Projenin uzun vadeli hedefleri arasında ise Fethiye bölgesindeki konaklama işletmelerinde misafire sunulan hizmet kalitesine yansıyacak toplam ve bütünsel bir artışın olması ve Fethiye’de aldığı hizmetten memnun kalan misafirlerin tekrar bölgeyi tercih etmesini ya da çevresine önermesi yer alıyor.