SORUNLAR HAVAALANI BAŞ MÜDÜRÜNE ANLATILDI - Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası
Loading...
Haber Galerisi

SORUNLAR HAVAALANI BAŞ MÜDÜRÜNE ANLATILDI

Haber Tarihi: 20.11.2013

Yaz sezonunda yaşanan sorunlara çözüm aranması amacıyla hareket eden FTSO Yönetim Kurulu Üyeleri Günay Özütok, Selamettin Yılmaz, FTSO Ulaştırma Komitesi üyesi Hüseyin Ertuğrul ile Ertuğrul Gürkan, DHMİ Dalaman Havalimanı Başmüdürü Yaşar Kasap’ı ziyaret ederek yaşanan sorunları dile getirerek çözümü için destek istedi.

Ziyarette, FTSO Yöneticilerini oldukça samimi bir şekilde karşılayan DHMİ Dalaman Havalimanı Başmüdürü Yaşar Kasap iletilen sorunlara cevap vermenin yanında çeşitli konularda notlarını alırken yapılacak çalışmalar hakkında da bilgi verdi.

Ziyaretin öne çıkan görüşü ise kurumlar arası iletişimin güçlenmesiyle birçok sorunun daha kısa sürede çözüleceği oldu.

FTSO üyeleri konuşmalarında kendilerini oldukça samimi bir şekilde karşılayan DHMİ Dalaman Havalimanı Başmüdürü Yaşar Kasap’a teşekkür ederek Dalaman Havaalanında yaşanan sorunların çözülmesiyle bölge turizminin kazanacağını dile getirdi. Havaalanının turistin ülkemizde ilk karşılandığı yer olması nedeniyle önemli olduğunu belirten FTSO üyeleri sorun olarak gördükleri konuları şu şekilde sıraladı;

“-Buraya yakınını karşılamaya gelen ya da yakınını uğurlamaya gelen kişiler otoparka girmeye zorlanıyor. Gelen yolcu kısmı araç trafiğine kapatıldığı için yolcu alınamıyor. Yolcu çantalarıyla dışarı çıkıyor, görevliler bekleyemezsin diye taciz ediyor. Ayrıca adam eşini çocuklarını getirmiş, yolcu etmesi en fazla 15 dakika sürer. 15 dakika bekletilmiyor. Görevliler sürekli taciz ediyor. Kişiler otoparka girmek zorunda bırakılıyor. Otopark ücretleri ciddi olarak yüksek.

-Tanıdığını karşılamaya gelen kişiler havaalanı girişinde sorgulanıyor. Ayrıca taksiciler gelip belge sorabiliyor. Kendinizi rahat hissederek yakınınızı alamıyorsunuz.

-Ayrıca havaalanındaki büfelerin fiyatı çok yüksek küçük su 5 liraya satılıyor. Bunun önüne geçilmesi lazım. İşletmeci tabiî ki para kazanacak, ancak fiyat yüksekliğinin de bir sınırı olmalı. Fiyatların bu denli yüksek olması yabancı turistler arasında da sürekli konuşularak kötü tanıtım yapılıyor. Forum sayfalarında paylaşılıyor. Zaten turistler ülkemize önyargılı geliyorlar. Bu tür tavırlarla daha da kötü yapıyoruz. Tanıdığımız birçok yolcu otelden ayrılırken, “Yemek fiyatları çok pahalı, uçağım rötar yaparsa aç kalmayayım” diye sandviç hazırlıyor. Bu bölge turizmi için iyi bir olay değil.

-Valilikçe hanutçuluk mücadele edilmesine rağmen taksicilerin tavrı önlenemiyor. Özellikle dış hatlarda, yolcu kapıdan çıkınca taksiciler ciddi anlamda rahatsız ediyor.  Turistin karşılayanı yoksa, transferini organize etmemişse zaten taksiye binecek. Dış hatların çıkışına dikilip taksi diye bağırıyorlar. 2- 3 tane taksi şirketi de yok. Rakibi yok, neden bağırıp turistler rahatsız ediliyor anlayamıyoruz? Bunun önüne geçilmeli.

-Dünyanın birçok yerinde ki havaalanlarında taksinin yanında otobüs gibi seçenekler var. Otobüsler şehir içine gidecek yolcuyu durağa taşır. Havaalanından Dalaman otogarına servis konabilir mi? Burada tek seçenek taksiler. Taksi ücretleri de neredeyse uçak ücretlerinden fazla tutuyor. Havaş sadece THY uçuş saatinde yolcu taşıyor. Tatilciler gelmeden önce seçenekleri araştırıyor.

-Birçok turist, işlemlerini yapan polislerin oldukça sert davrandığından şikayet ediyor. Belki de tatile başlarken geldikleri ülkede güler yüz görmek istedikleri içindir.  Polislerinde uzun mesai saati nedeniyle yorulduğunu biliyoruz. Buna bir çözüm bulunabilir mi?

-Yollardaki hız düşürülmesi için konan engeller çok fazla. Neredeyse üçüncü dünya ülkesindeki gibi. Bunlar kaldırılsın, hız yapana ceza yazılsın.

-Araç kiralama şirketleri, aracını tatilciye teslim edeceği zaman gece vaktinde çok sıkıntı yaşıyor. Yerel acenteler turiste araç teslim edeceğinde, yolcunun araçta her hangi bir sorun olup olmadığına bakması gerekiyor. Araç teslim edilen araç parkında yeterli aydınlatma yok. Aydınlatmanın artırılması gerekiyor”.

FTSO üyelerinin dile getirdiği sorunları dinleyip notlarını alan DHMİ Dalaman Havalimanı Başmüdürü Yaşar Kasap, sorunların bir kısmına cevap verirken, bir kısmını da ilgili kurumlara ileteceğini söyledi.

Tavır ve yaklaşımlarıyla klasik devlet memurlarına benzemediğini gösteren Yaşar Kasap açıklamasında şu bilgilere yer verdi; “ -Sizin pencerenizden bakıldığında bir manzara görünüyor, bizim penceremizden bakıldığında başka bir manzara görünüyor. Burada orta noktayı bulmak lazım. Birliktelik olacaksa karşılıklı iletişimle olur.

-Otopark ücret konusunu şöyle değerlendirelim; münferit yolcularla, tur operatörleri olarak karşıladığınız yolcuları birbirinden ayıralım. Ticari maksat gütmeden aileniz yada yakınınızı karşılarken hiçbir sıkıntı yok. 3 ay önce başladı, yolcu geldiğinde girişte otoparka girmeden hava kuvvetleri tarafında sol tarafta araçlar için turnikesiz bir yer açtık. 7- 8 araç park edebilir. Tabelasını koyduk, ticari araç hariç yolcusunu indirebilir, bindirebilir.

-Dünyanın hiçbir yerinde ticari olarak gelenler otoparklarda ücretsiz alıkonmuyor. Antalya’da 15 dakikası ücretsiz. İşletme kiralanırken sözleşmeye konmamış. Biz 15 dakikasının ücretsiz olması için genel müdürlüğümüze yazı yazık. Genel müdürlük aracılığıyla bakanlığa gitti, bakanlık bu işin üzerinde duruyor. Ne zaman yapılır bilemiyoruz. Bugünkü şartlarda ticari olarak yolcu taşıyan araçlar ücretsiz olarak bekleyemez. 15 Dakika ücretsiz olarak uygulama başlarsa değişir. Bunu bir taahhüt olarak kabul etmeyin ama ilk 15 dakikanın ücretsiz olması gelecek sezon uygulanmaya başlayabilir.

-Yollardaki engeller gelen istek üzerine kondu. Kısa bir süre önce bir tur şirketinde çalışan yabancı bir bayan üzücü bir kazada hayatını kaybetti. 150 metrelik mesafede ne kadar hız yapılabilir? Bu kadar alanda hız yapılarak bir kişinin hayatını kaybetmesine neden olundu. İnsan olarak buna vicdan dayanmıyor. Kaymakamlık başkanlığında yapılan Güvenlik Komisyonunda görüşülerek karar alındı. Bize göre de kötü bir imajı var ama insan hayatı daha önemli diye düşünüyoruz.

-İç hatlar yakın bir zamanda ihaleye çıkacak, iç hatlar devrediliyor. Yap- işlet- devret ya da kirala- işlet- devret modeliyle ihale edilecek. İhale kapsamında yeni bina yapılmasının ardından mevcut bina yıkılacak. İç hatlarda dış hatların bir birimi olacak. Kışın Aynı binada münferit gelen yolculara da hizmet verilecek. Binanın yapılmasıyla yeni bir yol düzenlemesi yapılacak. Engeller kalkacak ama hiç engel olmasın diyemem, insan hayatı önemli.

Fahiş fiyat konusuna gelince; turizm işletmelerinin fiyat aldıkları bir mekanizma var. Turizm Bakanlığına bağlı olanlar bakanlıktan tarife alıyorlar, diğerleri de ticaret ve sanayi odalarından alıyorlar. Bir tarifeye göre satılabiliyordur. Fiyat listesi yoksa ya da fiyat listesinden fazla fiyata ürün satılıyorsa satış fişiyle müracaat edin gereğini yaparız”.  

Konuşmasında Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası yönetiminin yaklaşımını taktirle karşıladığını belirten Yaşar Kasap “Fethiye Ticaret ve Sanayi Odasına teşekkür ediyorum. Çok güzel, sistemli bir şekilde çalışıyor. Bunu belki siz fark etmiyor olabilirsiniz. Bizim etrafımızda sizin gibi ticaret odaları var. Marmaris var diğer odalar var. Biz bunların hepsini görüp değerlendirme yapabiliyoruz. Gayet güzel ve sistemli bir çalışması var. Müşterek meslek komiteleri toplantısında ki organizasyon, hazırlanan raporlar gayet güzeldi. Bir dileğim, temennim olabilir, ben toplantıya giderken konuşulacak konuları bilmiyordum. Gitmeden önce öğrenseydim, hazırlanan kitapçığı edinebilseydim, sorunlara cevap vermede katkımız olurdu. Belki bazı sorunları buraya gelmeden çözme şansımız olurdu. Bu kapı 24 saat açıktır. Telefonumuz 24 saat açıktır. Makam mevki önemli değil, bir vatandaş da olsa bana burada haksızlık yapılıyor diye arayabilir” dedi. 

Selamettin Yılmaz DHMİ Dalaman Havalimanı Başmüdürü Yaşar Kasap’a yaklaşımlarından dolayı teşekkür ederek, meslek komitelerinin sorunları belirlenmesindeki yöntemle ilgili bilgi verip “Sorunların muhatabı olan kurum ve kuruluşları sürece dahil etmek konusunu düşünebiliriz. Bu süreçte beraber hareket etme fırsatı bulabiliriz, bazı sorunlar çözülebilir, çözülemeyenler gündeme getirilebilir.  İletişimimiz başladı, bunun devam etmesini istiyoruz. Ayrıca sorunlarımıza karşı gösterdiğiniz yaklaşım için teşekkür ediyoruz” dedi.

 

 

Haber Galerisi
Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO) internet sitesinde, çerezler kullanılarak kişisel verileriniz işlenmektedir. Kesinlikle gerekli çerezler, web sitemizin çalışması amacıyla kullanılmaktadır. Kesinlikle gerekli olmayanlar ise, açık rıza vermeniz halinde sitemizin daha iyi hizmet edebilmesi ve kişiselleştirme (gizlilik tercihiniz hariç olmak üzere diğer tercihlerinizin siteye tekrar girdiğinizde hatırlanmasını sağlamak) amaçlarıyla sınırlı olarak kullanılacaktır. Çerez tercihlerinizi panel vasıtasıyla yönetebilirsiniz. Çerezlerle ilgili detaylı bilgi için web site gizlilik ve çerez politikasını , web sitemizi ziyaret etmeniz halinde işlenecek kişisel verileriniz için ise web sitesi aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.