Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası, yaklaşan turizm sezonu öncesi yurt içi tanıtım çalışmalarını sürdürüyor.
Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası, Fethiye’yi Türkiye’nin en önemli iç pazarı olan Travel EXPO Ankara’da tanıtacak. Fuarda FTSO tarafından ilçemizin tanıtımı ile ilgili hazırlanan materyallerin yanında üye işletmelerin tanıtım materyallerinin de dağıtımı yapılacak.
Son yıllarda Türkiye’nin dış politikasında yaşanan olumsuzlardan en çok etkilenen sektör olan turizmde, yabancı turist açığı yerli turistle giderilmeye çalışılıyor. Türkiye’nin iç Pazar tanıtımında ise Ankaraönemli bir yer oluşturuyor. Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası, üyesi olan turizm işletmelerinin 2017 turizm sezonunda yerli turist sayısının artmasına katkı sağlamak için Ankara’da Fethiye tanıtımına el atıyor.
23-26 Mart 2017 tarihlerinde ATO Congresium’da düzenlenecek fuarda, Fethiye’nin tanıtımı Fethiye Ticaret ve Sanayi Odasının hazırladığı stantla yapilacak. Fethiye standından TÜRSAB Batı Akdeniz BYK, Fethiye Otelciler Birliği, Ölüdeniz Turizm Geliştirme Kooperatifi, Çalış Turizm ve Tanıtma Derneği de yer alacak.
Fuarda destinasyon tanıtımının yanı sıra Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası üyesi olan, turizm sektöründe faaliyet gösteren firmaların da tanıtımı yapılacak. FTSO bu amaçla turizm işletmecisi üyelerinin firma tanıtım broşür, DVD ve promosyon malzemelerini toplayarak fuar alanına ulaşımını sağlıyor. Fuar süresince, FTSO üyelerinin tanıtım materyalleri katılımcılar ile paylaşacak.
Ankara’da yapılan tanıtım Türkiye’ye yayılıyor
Travel EXPO Ankara Fuarı hazırlıkları hakkında bilgi veren FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Akif Arıcan, Ankara’nın Fethiye için önemini vurgulayarak şunları söyledi: “Ankara’da yaşayan nüfusun büyük çoğunluğu Türkiye’nin her yerinden atanarak gelen memurlardan oluşuyor. Bu şu demek oluyor: Ankara’da yapılan tanıtım sadece Ankara ile sınırlı değil. Buradan Türkiye’ye yayılıyor.”
Fethiye’ye gelen Ankaralı bir daha geliyor
Ankaralıların Fethiye’yi tanıdığını ve tatil için tercih ettiğini belirten Arıcan, “Geçtiğimiz yıl da bu fuara katılmıştık ve standımızı ziyaret eden katılımcılardan edindiğimiz izlenime göre Ankaralılar Fethiye’yi biliyor. Bir gelen bir daha gelmek istiyor. Babadağ’da yapılan yamaç paraşütü ve yürüyüş yolları kitabımız özellikle Ankara’da büyük ilgi görüyor. Bize Ankara’dan mail ve telefonla ulaşıp yürüyüş yolları kitabı isteyen kişiler var. Bu nedenle Ankara Fethiye için önemli bir iç pazar. Ankara; Fethiye’nin,Doğu’ya açılan kapısı.Bu bakımdan Ankara Fuarını önemsiyoruz.”dedi.
Yurt içi tanıtımda Oda-Borsalarla işbirliği yapıyoruz.
Yurt içi tanıtım faaliyetleriniOda-Borsa işbirliği ile de yürüttüklerini belirten Akif Arıcan, “Etkin yayın organlarına sahip Oda ve Borsaları yakından takip ederek iletişime geçiyoruz. Onlar Fethiye’nin tanıtım yazısını yayımlıyor biz de onların tanıtım yazılarına MAKRİ Dergisinde yer veriyoruz. Yazımız Adana Ticaret Odası Dergisi ile Giresun Ticaret Borsasının Dergisinde yayımlandı. Biz de Güç Birliği MAKRİ dergimizin yeni sayısında Giresun’a yer verdik. Böylece iç turizme daha ekonomik bir yoldan tanıtım katkısı sunmayı hedefliyoruz. Oda/Borsa camiası olarak büyük bir camiayız. Çıkarttığımız yayınlar sadece üyelerimize değil bölgemizdeki tüm kamu kurum ve kuruluşlara ulaşıyor. Bu fırsatı değerlendirmeye çalışıyoruz.”diye konuştu.