TURİZM ANAYASASI GEREKİYOR - Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası
Loading...
Haber Galerisi

TURİZM ANAYASASI GEREKİYOR

Haber Tarihi: 30.05.2012
Fethiye Otelciler Birliği’nin Yavuz Torunoğulları başkanlığındaki yeni yönetimi, FTSO’nun turizm konusundaki görüş ve düşüncelerini almak amacıyla FTSO Yönetim Kurulunu 29.5.2012 tarihinde ziyaret ederek ortak sorunlara karşı birlikte hareket etmek istediklerini söylediler. FTSO Başkanı Akif Arıcan ve yönetim kurulu üyeleri, Fethiye’deki turizm sektörünün gelişiminin ortak mesele olduğunu bu bağlamda sınırsız destek vereceklerini dile getirerek turizmin gelişmesinin önündeki engeller ve yapılması gereken çalışmalar hakkındaki düşüncelerini sıraladılar. Toplantıda FTSO Yönetim Kurulu üyesi Günay Özütok, Fethiye’deki turizm ile ilgili oda ve sivil toplum kuruluşlarının yaklaşan yerel seçimlerde Fethiye’yi yönetmeye talip olan kadro ve siyasi partilere turizm politikalarını sormaları gerektiği ve belediyede bir turizm birimi oluşturulması için çalışma yapılmasının gerekli olduğunu ifade etti. FTSO Yönetim Kurulu üyesi Selamettin Yılmaz, Fethiye turizm yapacaksa temel kavramlar ve ilkeler üzerinde bir mutabakatın sağlanması gerektiği ve bir “turizm anayasası” oluşturulması fikrini ortaya koydu. FETOB Başkanı Yavuz Torunoğulları ise tanıtımın daha etkin yapılabilmesi için tanıtım politikasını oluşturup bir an önce harekete geçilmesi gerektiğini belirterek fuarlarda Turizm bakanlığının verdiği 2 metrekarelik tanıtımın dışında Fethiye’nin ismini gerçekten lanse edecek profesyonel algı yaratacak tanıtım çalışmalarını yapmalıyız” dedi. Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Akif Arıcan konuşmasında Fethiye’nin sorunlarını şöyle sıraladı, Fethiye Körfezinin kirliliği, Ovacık ve Hisarönü’nün altyapı sorununun çözülmesi, Belceğiz Mahallesi drenaj kanallarının yapılması, Fethiye Limanının taşıma kapasitesinin belirlenerek planlamasının yapılması, Kaya Köyü’nün imar probleminin çözülerek turizme kazandırılmasının yanında yatırımcının önünü açılması. Fethiye olarak bugüne kadar Ankara’ya proje sunulmadığına da dikkat çeken Arıcan, “Bir yatırım istiyorsak bunu proje halinde sunarak istemeliyiz. Ankara’da yaptığımız görüşmelerde sorunları iletiyoruz ancak bize verilen cevaplarda ve genel müdürlerin açıklamalarında hiçbir başvuru ve proje sunulmadığı ortaya çıkıyor. Birlik olmalıyız, bir araya gelerek kamuoyu baskısını oluşturmalıyız, sorunlara karşı birlikte mücadele etmeliyiz” dedi. Bölgemizin turistik potansiyeline karşı fiyatların oldukça düşük olduğuna dikkat çeken Arıcan, “Bunu yükseltmek için çalışmalıyız” dedi. FETOB Başkanı Yavuz Torunoğulları konuşmasında FETOB Genel Kuruluna katılan FTSO Başkanı Akif Arıcan ve yönetim kurulu üyelerine teşekkür ederek, konuşulan konuların yıllardır gündemde olan ve çözülemeyen sorunlar olduğunu, sorunların dile getirilmesini, bunlarla ilgili fikir üretmekten kaçınılmaması ve her fırsatta ilgili makamlara iletilmesi gerektiğini söyledi. Yapılsa da yapılmasa da sorunlara sahip çıkılması gerektiğini belirten Torunoğulları, “Sürekli olarak gündemde tutmalıyız, karar mekanizmasında bulunanların hafızalarında bir Fethiye ve Fethiye’nin sorunları olmalı. Biz bunu yaptık ve yapmaya da devam edeceğiz. 2002’de ilk Otelciler Birliği Başkanı olduğumda söylediğim bir söz vardı; Ne zaman Fethiye’de denize girilirse o zaman Antalya ve Bodrum’la kıyaslanabilir diye beyanatım vardı. Bunu bilmek için profesyonel olmak gerekmiyor. Barselona 4 milyonluk şehir ve denize giriliyor, hem de pırıl pırıl. Buradan hareketle Ticaret Odasının yada FETOB’un görevi belediyecilik midir. Adı geçen konuların yüzde 80’ini belediyelerin çözmesi gerekmiyor mu? Biz FETOB olarak Ovacık ve Hisarönü’nün kanalizasyonunu mu çözeceğiz, altyapısını mı? Bunlar bizim asli görevimiz değil” dedi. Toplumda sivil toplum örgütlerinin farklı algılandığını ve bu nedenle beklentilerin de farklılaştığına dikkat çeken Torunoğulları “Bir toplantıda bir araya gelindiğinde tamam da sizin faydanız ne? diye soruyorlar. FETOB ya da Ticaret Odası belediye, kaymakamlık, valilik ya da Turizm Bakanlığı değil. Toplumun sivil toplum örgütlerinden beklentisini netleştirmek lazım. Dolayısıyla altyapı sorununu çözmek bizim görevimiz değil. Bizim konuşmalarımız çalışmalarımız altyapı sorunları olmamalı. Biz pazarlamayı konuşmalıyız. Ama gelinen noktada bunları çözmek için çaba sarf ediyoruz. 16 Haziran tarihinde bir toplantı yapacağız. Bu toplantıda FTSO’nın turizm ile ilgili görüşlerini de duymak istiyoruz. Başkan ve yönetim kurulu üyesi arkadaşlarımızı bekliyoruz. Üyelerimizin bizden beklentilerini öğrenmek istiyoruz. Derlerse ki gidin kanalizasyonla uğraşın, gider uğraşırız. Siz dediniz gittik uğraştık deriz. Söylemekten korkmamak lazım. Yüksek sesle ifade etmek lazım. Bizim bu çalışmalarımızın sonucu kimi rahatsız ediyorsa etsin. Yüksek sesle dile getiririz, zaten getirmek için buradayız. 2012- 2013 yılı tanıtım politikasını gözden geçirip, farkındalık yaratacak konuları belirleyip acilen harekete geçmeliyiz. Daha önceki yapılan çalışmalara bir şey demek istemiyoruz, hepsine emek sarf edilmiş, takdir ediyoruz. Avrupa’daki ekonomik kriz, bunun devamında tur operatörlerinin kendi iç politikaları, uçak seferlerini düşürmeleri, bölgesel farklılıklar yaratmaları, bazı destinasyonları öne çıkarıp, bazılarını geriye atmalarının önüne geçebilmek için bir saha çalışması yapmamız lazım. FETAB, FETOB, FTSO ve sivil toplum örgütleri bir araya gelerek turizm tanıtım politikasını oluşturmalıyız. Bu politikanın hangi kurum neresinde olacak bunu somut olarak belirlemeliyiz. Bizim için önemli turizm fuarlarında Turizm Bakanlığının verdiği 2 metrekarelik fuar alanının dışında Fethiye’nin ismini gerçekten lanse edecek profesyonel algı yaratacak tanıtım çalışmalarını yapmalıyız. Bunun için para harcarız zaman harcarız ama kanalizasyon çalışması için fikrimizi söyleriz. Rahatsızlığımızı söyleriz. Bununla ilgili somut önerimizi de söyleriz ama yapılması konusunda ne yetkimiz ne de etkimiz var. FTSO olarak siz ticaretin tüm boyutlarına bakmakla mükellefsiniz, biz sadece turizm penceresinden bakıyoruz. Fethiye olarak biz neredeyiz farkına varmalıyız. Biz neye sahibiz, bizim ürünümüzün kalitesi ne? Müşteri profilimiz nedir? Diğer destinasyonlarla rekabete girebilmek için farkındalık yaratılmalı. İki somut önerimiz var. Birincisi sivil toplum örgütlerinin farkındalığını yaratmak için her yağmurdan sonra çamur deryası olan Belceğiz’in drenajını yapalım. Belediye çözememiş, belediye 18 yıllık, az bir zaman değil ama çözememiş. Drenaj sorununun çözülmesi için bir araya gelelim, maddi manevi her türlü desteğe varız. Turizmle alakalı diğer sivil toplum örgütleriyle de konuşalım. Maddi manevi kim ne yapabiliyorsa ortaya koyalım. İkincisi Tanıtım politikasını belirleyelim” dedi. FTSO Başkan Yardımcısı Süleyman Kaya tanıtım politikasının amacına ulaşabilmesi için en geç bir ay içinde tanıtım politikasının belirlenerek çalışmalara başlanması gerektiğini belirterek fuarlar için profesyonel bir şirketle görüşülmesi, gerekirse sadece finans kısmını çözüp geri kalan çalışmanın şirket tarafından yürütülebileceği önerisinde bulundu. Bunun için gelecek sezonun kaçmaması için acele edilmesinin zorunluluğuna dikkat çeken Süleyman Kaya, “Odamızın da markalaşma ve inovasyon yani farklılık yaratma konusunda ciddi çalışmaları var. FETOB’un 16 Haziran’da yapacağı toplantının ardından içinde diğer STK’ların da olduğu çekirdek bir kadro kurulsun. Gerekirse profesyonel destek alarak, hızlı bir şekilde neleri nasıl yaparız ortaya koyalım” dedi. Fethiye’nin bugüne kadar destinasyon olarak tanıtımının yapılamadığını belirten Yavuz Torunoğulları “Yapılan çalışmalarda süreklilik olmadı. Bir dönem FETAV yaptı, FETOB olarak biz yaptık, FTSO yaptı, şimdi FETAB yapıyor ama bir bütün olarak yapılamadı. Kesiklikler oldu. Fethiye’yi destinasyon olarak tanıtmalıyız. Sürdürülebilir 12 aya yayılmış tanıtım çalışması olmalı. Muğla’ya 3 milyon turist geliyor. Bunun 1 milyon 200 bini İngiliz. Bu bizim bir tane ana pazarımız var demektir. Diğerleri alternatif pazarlar. İkinci sırada Hollandalılar var bir anda 300 bine düşüyor. 200 bin, 150 bin diye gidiyor. Biz ana pazarı koruyacak hamleler yapmalıyız, ardından da zaten gelen 200- 300 bin seviyesindeki ülkelere yatırımlar yaparak bunu 400- 500 bine çıkarmaya çalışmalıyız. Yeni pazar derken mevcut pazarlardan yeterince faydalanamıyoruz ki. Örnek olarak bölgemize en fazla turist getiren kuruluş Thomas Cook’dur. Sonra diğerleri sıralanıyor. Bunların tatil satmak için hazırladığı magazin yayınlarına ve web portallarına kalıcı reklam vermeliyiz. Turizm fuarlarında yapılandan daha çok katkı sağlar. Destinasyon olarak çalışma yapılmalı. Biz daha önce işletmelerimizi tanıttık. Fethiye’nin tanıtımını kendi önceliklerimizin önüne koymalıyız” dedi. FTSO Yönetim Kurulu üyesi Burhanettin Tuna, yurt dışı fuarlara katılmadığını ancak Emitt Fuarında etkili bir tanıtım yapılmadığını hissettiğini belirterek “Anadolu’dan gelen termal bir otel bile Fethiye’nin tanıtımından daha iyi tanıtım yapıyordu. En son Ankara’da yapılan Ege İlleri fuarında Malatya bizden çok daha iyi organize olmuş. İlçe kaymakamları oradaydı, odaları oradaydı.Geçen gün Muğla’da ÖÇKK bölgelerin sorunlarını dinlemek için geldi, Fethiye hakkında konuşan 2- 3 kişi oldu. Ben Fethiye, Ölüdeniz, Karaçulha Belediyelerinin sorunu yok diye düşündüm, olsaydı gelir konuşurlardı” dedi. FTSO Başkanı Akif Arıcan Fethiye’nin turizm politikasının oluşturulmasının zorunlu olduğunu belirterek “Biz oda olarak bölge ticaretinin gelişmesi için çaba sarf ediyoruz. Bu anlamda bu çalışmayı genişletmeyi ve sivil toplum örgütleriyle birlikte çalışmaya hazırız. İleriye yönelik stratejimiz yok. Ortak akıl oluşturarak çalışmaya başlamalıyız. Kamuoyu baskısıyla ilgili kurumları harekete geçirmeliyiz. Tanıtım konusunda yapılacak çalışmaları belirleyip bütçesini çıkardığımızda bunun için Turizm Tanıtım Genel Müdürlüğünden katkı alabiliriz. ” dedi. FTSO Yönetim Kurulu üyesi Civan Türedi ise halkın bilinçlendirilmesi gerektiğini belirterek “Hizmet kalitesini yükselterek fiyat ve hizmet standardını oluşturmalıyız. İlçemizdeki büyük işletmeler turizm fuarlarına katılmıyor. Katılmalarını sağlamak gerekir. Nasılsa benim otelimi tur operatörü pazarlıyor diye farklı çalışma içine girmiyor. Amaç fuarlarda öne çıkmak olmalı” dedi. FTSO Yönetim Kurulu üyesi Günay Özütok “Herkes konusunda haklı. Haklı olmak değil bir şeyler yapmak lazım. Belirlenen sorunların üzerine gidelim. Ölüdeniz’e arıtma yaptılar, deşarjını kuyulara bastık olmadı, Ölüdeniz’i koli basili bastı, sonra arkadan boru uzattık ileriye verdik geri geliyor. Derin deniz deşarjı yapmak gerekir yapılmadı. En değerli turistik değerimiz Ölüdeniz onu kaybediyoruz konuşmuyoruz. Herkes farklı görüşte çünkü bilgilendirilmiyoruz. Ciddi bir problem bekliyor orada.Yerel yönetimler önemli. Siz dünyanın yatırımını yapın, otelinize müşteri getirin, sokak pislik içindeyse, turist sokağa çıktığı zaman hiçbir anlamı kalmıyor, sokaktaki bir satıcı, turistin yakasına yapışıyorsa her şey bitiyor. . FETOB ve odalar olarak yerel yönetim için aday olacak kadrolara, siyasi partilere turizm için nasıl bir politikalarının olduğunu soralım. Turizm ile ilgili bir birim oluşturması için baskı kuralım. Seçilecek adayın bizim için siyasi görüşü önemli değil, ama bizim için yapacakları çok önemli” dedi. Yavuz Torunoğulları ise belediyelerin turizm ile ilgili birim oluşturmasının önemli olduğunu belirterek “Fethiye ilçe olarak büyüyecek, sorunlarımızın önceliğinin geri plana düşmemesi için birim oluşturulması için baskı yapmalıyız. Bir turizm birimi oluşmasına katkı vermeliyiz. Hatta turizmden sorumlu belediye başkanı yardımcısı olmalı” dedi. FTSO Yönetim Kurulu üyesi Selamettin Yılmaz ise turizmin anayasasının oluşturulması gerektiğine dikkat çekerek, “Geldiğimiz noktada çaresizlikten herkes birbirinden şikayet ediyor. Gürültüsünden hanutçusuna, maliyetin altında satandan, ucuz satan. Ne istiyoruz, ne istemiyoruz buna karar verelim. Bir turizm anayasası hazırlayalım. Biz ne istediğimize karar verelim. Herkese soralım, orada yaşayanlara, çalışanlara, işletmelere. Üniversitelerle çalışarak bilimsel olarak bunu ortaya koyalım öyle çalışalım. Turizm anayasası hazırlayalım. Bunun adını koymazsak hiçbir şey yapamayız. Bunu bu hale getiren de biziz” dedi. Toplantının sonunda FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Akif Arıcan, başta başkan Yavuz Torunoğulları ve FETOB Yönetim Kurulu üyelerine başarı dileklerinde bulunarak birlikte çalışmaya varız dedi.
Haber Galerisi
Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO) internet sitesinde, çerezler kullanılarak kişisel verileriniz işlenmektedir. Kesinlikle gerekli çerezler, web sitemizin çalışması amacıyla kullanılmaktadır. Kesinlikle gerekli olmayanlar ise, açık rıza vermeniz halinde sitemizin daha iyi hizmet edebilmesi ve kişiselleştirme (gizlilik tercihiniz hariç olmak üzere diğer tercihlerinizin siteye tekrar girdiğinizde hatırlanmasını sağlamak) amaçlarıyla sınırlı olarak kullanılacaktır. Çerez tercihlerinizi panel vasıtasıyla yönetebilirsiniz. Çerezlerle ilgili detaylı bilgi için web site gizlilik ve çerez politikasını , web sitemizi ziyaret etmeniz halinde işlenecek kişisel verileriniz için ise web sitesi aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.