Bugün (18.02.2011) saat 14.30’da Yat Classic Otel’de gerçekleştirilen toplantıda KOSGEB’in Tematik Proje Destek Programı kapsamında FTSO’nun başvuru sahipliğinde hazırlanan ve KOSGEB’den % 50 oranında hibe desteği alınan “Turizmde Yenileşim Esaslı İş Geliştirme-INOturizm” projesinin, turizm ile ilgili tüm kuruluşlara ve paydaşlarına tanıtımı yapıldı.
“Turizmde İnovasyon Esaslı İş Geliştirme İNOTurizm Projesi” ile Fethiye’deki turizm işletmelerinin “farklılaşma esaslı” rekabet gücünün desteklenmesi ve Fethiye’nin “özgün destinasyon” konsepti çerçevesinde relansmanının yapılması ve Fethiye’deki KOBİ niteliğindeki turizm işletmelerinin ulusal ve küresel rekabet güçlerinin “farklılaşma esaslı” desteklenmesi amaçlanmaktadır.
Bu proje ile, Fethiye’de turizm sektörünün ve alt sektörlerinin, pazar ve ürün kavramına ilişkin farkındalıklarının arttırılarak bakış açılarının güçlendirilmesi ve bunlara yönelik stratejilerin oluşturularak hedef pazarlardaki ürün talepleri, müşteri beklentileri doğrultusunda ürün ve hizmet tasarımı yapılması hedeflenmektedir.
İNOturizm projesi ile şu hedeflere ulaşılması beklenmektedir.
Ø Kalıp ötesi düşünce yetkinlik karmasının geliştirilerek pazar ve ürün kavramlarına yeni bakış açısı kazandırılması
Ø Pazar ve ürün geliştirmede yenileşim (inovasyon) takım çantası kullanma bilgi ve becerisi kazandırılması
Ø Pazar çeşitlendirmesi, yenilikçi ürün geliştirilmesi ve konumlandırılmasına yönelik strateji oluşturması ve hedef pazarlar tüketici beklentileri ve eğilimlerinin tespiti için pazar araştırması yapılması
Ø İnovasyon temelli ürün ve hizmet sunumu tasarlanması ve geliştirilmesi
Ø Fethiye’nin “özgün destinasyon” konsepti çerçevesinde relansmanının yapılması
Projenin beklenen etkileri arasında ise turizm faaliyetlerinin çeşitlenmesi ve farklılaşması, işletmelerin rekabet gücünün artması ve bununla birlikte gelirde artış sağlanması yer almaktadır. Bunun yanı sıra turizm sektöründe yeni pazarlar yaratılarak turizm sektörünün mevsimsellikten kurtulup 12 aya yayılmasının sağlanması suretiyle istihdamda artış beklenmektedir. Söz konusu proje ile aynı zamanda Fethiye’nin tanıtımı ve reklamı birkaç dilde hazırlanacak olan web sayfası ile ziyaretçilere sunulacaktır.
Toplantıda konuşan FTSO temsilcileri “rekabet gücü yaratmanın artık fiyatı düşürerek değil, katma değer yaratan yenilik ile sağlanabileceğinin ve turizmin alt sektörlerinde yenileşim rotasında yol haritaları çizilmesinin” gerektiğini ve Fethiye’de iklime dayalı mevsimsel turizm türünün ve ürünlerinin yenilikçi bir anlayışla çeşitlendirilmesinin gerektiğini vurguladı.
Projenin hedefleri, faaliyetleri ve beklenen etkilerine ilişkin sunumunu gerçekleştiren FTSO Genel Sekreteri Füsun Şahin proje paydaşlarının bu projeye destek ve katkılarını beklediklerini, inoturizm yazısı dokutulmuş halıya “buyurun bir ilmek de siz atın” diyerek ifade etti.
Fethiye’deki mevcut turizm anlayışında ve hizmetinde farklılaşma ve yenileşme getirme çabasında olan projenin tanıtım toplantısında Fethiye’de ikamet etmekte olan Paul, Jane ve Melissa isimli yabancı vatandaşlar da Fethiye ile ilgili hayallerini, beklentilerini ve yaşamak istedikleri Fethiye’ye ilişkin duygu ve düşüncelerini paylaştılar.
Projenin ayrıntıları ve inovasyon hakkında bilgiler veren proje danışmanı Prof. Dr. İsmail Üstel konuşmasının ardından katılımcılara “beyin ve yürek enerjisi ile güçbirliği yapmaya VAR MISINIZ?” diyerek toplantıyı kapatmıştır.