Turizmin Ticaret Sektörüne Etkileri Tartışıldı - Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası
Loading...
Haber Galerisi

Turizmin Ticaret Sektörüne Etkileri Tartışıldı

Haber Tarihi: 29.07.2010

ATSO tarafından düzenlenen Turizmin Ticaret Sektörüne Etkileri: Kıyı ve Kültür Turizminin Bölge Ekonomisine Yansımaları konulu panele FTSO Yönetim Kurulu başkanı Akif Arıcan panelist olarak katıldı.

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) tarafından düzenlenen “Turizmin Ticaret Sektörüne Etkileri: Kıyı ve Kültür Turizminin Bölge Ekonomisine Yansımaları” konulu panel, ATSO Atatürk Konferans Salonu’nda yapıldı.  Panele Antalya Valisi Dr. Ahmet Altıparmak, Büyükşehir Belediye Başkanı Prof. Dr. Mustafa Akaydın, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M.Rifat Hisarcıklıoğlu, TOBB Yönetim Kurulu üyeleri, oda ve borsa başkanları ile turizm ve iş dünyasından çok sayıda temsilci katıldı.

Açış konuşmalarının ardından yapılan panelde; FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Akif Arıcan, TOBB Yönetim Kurulu Üyesi ve Antakya TB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Kuseyri, Nevşehir TSO Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Tok, Kuşadası TO Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Akdoğan, Denizli TO Yönetim Kurulu Başkanı Necdet Özer birer konuşma yaptı.

Akif Arıcan konuşmasına, turizmin ticarete etkisiyle başlayarak, turizm sektörünün yöredeki olağan yerel ticari faaliyetlere ek olarak yeni mal ve hizmet talebi oluşturması sebebiyle ilave bir ticari potansiyel yarattığına değindi.

Arıcan konuşmasında, “yöreye gelen turiste `yerinde ihracat` cinsinden yaratılan ilave ekonomik faaliyetler, bölgesel ticaret kapasitesini doğrudan artırıyor. Yörede   çok geniş bir yelpazedeki mal ve hizmetlerdeki ek kapasite ise, ticari karlılığı ve ekonomik randımanı   kamçılayıcı bir özellik getiriyor.

Burada bir noktanın altını çizmek istiyorum. Turizmde hizmet kavramı, tam anlamıyla bir zincir şeklinde işliyor. Hizmetler zincirindeki bir çürük halka, tüm zincirin kopmasına ve bütün çabaların heba olmasına yol açıyor. “ dedi.

Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası’ nın turizme yönelik faaliyetleri hakkında bilgiler veren Arıcan, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yürütülen "2023 Turizm Stratejisi" nde Bakanlıkça önerilen "Ulusal Turizm Konseyi Modeli"nin, ihtiyaç duyulan yerel turizm örgütleri için, gerekli zemini oluşturduğuna dikkat çekti.

Arıcan “Bu modelde, alt-destinasyonlarda tüm turizm paydaşlarını bir araya getiren `Noktasal Turizm Konseyleri` ayrı-ayrı faaliyete geçiyor, bunlar ayrıca `İl Turizm Konseyi` olarak bir araya geliyor. Bu şekilde tüm destinasyondaki turizm sorunları ve karar verilen eylemler toplu olarak masaya yatırılıyor, bölgesel karar niteliğinde `Ulusal Turizm Konseyi`ne iletiliyor.

Bu mekanizmada; vali, kaymakamlar, belediyeler, ticaret ve meslek odaları, sivil toplum kuruluşları gibi tüm yerel ve ulusal turizm aktörleri, tümüyle yer ve rol alıyor. Bundan alası can sağlığı değil mi? Turizmin tüm paydaşları, ortak çıkarlar için sürekli olarak birlikte çalışabiliyorlar. “ dedi.

Arıcan konuşmasının sonunda, Anadolu’ nun müstesna turizm değerlerinin, kıymetli bir maden olarak işlenmeyi beklediğini, bu aşamada en önemli görevin, ülkemizin kaynaklarını heba etmeksizin istikrarlı bir turizm ticaretini oluşturarak sürdürebilmek olduğunu, bunun için turizmin tüm taraflarının aşağıdan ve yukarıya bilinçli ve tutarlı bir eylem bütünlüğünde birleşmesini temenni ettiklerini vurguladı.

Deneyimli turizmci Yusuf Örnek’in yönettiği panelde; turizmin hem kıyı şeridinde hem de iç bölgelerde ticaret hayatını nasıl etkilediği ve ticaret sektörünün turizm endüstrisini ne ölçüde yönlendirdiği sorusuna yanıt aranırken, sanayi ve ticaret odaları temsilcileri ile sektör temsilcileri, turizmdeki mevcut yapıya dikkati çekerek, sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ortaya koydu.

TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) tarafından düzenlenen ``Turizmin Ticaret Sektörüne Etkileri, Kıyı ve Kültür Turizminin Bölge Ekonomisine Yansımaları`` konulu panelin açılışında yaptığı konuşmada, ülkeye gelen turist sayısının her geçen yıl artmasına karşılık turist başına düşen gelirin her yıl azaldığına dikkat çekti. Hisarcıklıoğlu, turizm gelirlerinin artırılması için sektörde faaliyet gösteren girişimcilerin birlikte hareket etmeleri ve markalaşmaya gitmelerinin zorunlu olduğunu söyledi.

30 yıl önce Türkiye`de yılda 10 milyon turist hedefi seslendirildiği zaman bunun bir hayal gibi görüldüğünü anımsatan Hisarcıklıoğlu, bugün gelinen noktada ise yılda 30 milyon sınırına yaklaşılarak, dünyanın 7`inci büyük turist çeken ülkesi konumuna gelindiğini, bunun da büyük bir başarı hikayesi olduğunu belirtti. Hisarcıklıoğlu, turist sayısındaki artışla ulaşılan başarıya gelir anlamında ulaşmakta ise yetersiz kalındığını vurguladı. ``Turist sayısı artarken turist başına düşen gelir azalıyor`` diyen Hisarcıklıoğlu 2003 yılında turist başına gelirin 950 dolar olmasına karşılık, 2009 yılı rakamlarıyla bunun 800 dolar sınırına gerilediğini anlattı.

Panelin ardından, TOBB Başkanı Sayın Rifat Hisarcıklıoğlu katılan oda ve borsa başkanları ve yöneticileri ile istişare toplantısı yaptı.

Haber Galerisi
Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO) internet sitesinde, çerezler kullanılarak kişisel verileriniz işlenmektedir. Kesinlikle gerekli çerezler, web sitemizin çalışması amacıyla kullanılmaktadır. Kesinlikle gerekli olmayanlar ise, açık rıza vermeniz halinde sitemizin daha iyi hizmet edebilmesi ve kişiselleştirme (gizlilik tercihiniz hariç olmak üzere diğer tercihlerinizin siteye tekrar girdiğinizde hatırlanmasını sağlamak) amaçlarıyla sınırlı olarak kullanılacaktır. Çerez tercihlerinizi panel vasıtasıyla yönetebilirsiniz. Çerezlerle ilgili detaylı bilgi için web site gizlilik ve çerez politikasını , web sitemizi ziyaret etmeniz halinde işlenecek kişisel verileriniz için ise web sitesi aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.