Aşağıda birçok sorunun yanıtını bulabilirsiniz. Cevabını bulamadığınız sorularınızla ilgili odamıza başvuru yapabilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=DPuCq1Mb1yc videoyu izleyerek aidat ödeme adımlarını takip edebilir, bu sayede ödemelerinizi kolayca yapabilirsiniz.
https://www.ftso.org.tr/hizmetlerimiz/tahkim-ve-arabuluculuk-cozum-merkezi adresini ziyaret ederek gerekli tüm bilgileri ulaşabilirsiniz?
2022-2023 eğitim öğretim yılı burs başvuruları başladı. Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO) tarafından karşılıksız verilen öğrenci bursları için başvurular başladı. 9 Eylül 2022 Cuma gününe kadar devam edecek başvurular için Fethiye-Seydikemer doğumlu olmak veya Fethiye ya da Seydikemer'de ikamet etmek gerekiyor.
Detaylar ve başvuru formu için; https://www.ftso.org.tr/haber/2022-2023-egitim-ogretim-yili-burs-basvurulari-basladi/2730
https://www.ftso.org.tr/hizmetlerimiz/mesleki-yeterlilik adresini ziyaret ederek MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi Zorunluluğu hakkında detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.
https://www.ftso.org.tr/hizmetlerimiz/kosgeb-temsilciligi adresini ziyaret ederek KOSGEB destekleri hakkında bilgi alabilir, Odamız tarafından verilen KOSGEB danışmanlık desteğinden faydalanabilirsiniz.
https://www.ftso.org.tr/hizmetlerimiz/sayisal-takograf-ve-dijital-ehliyet adresini ziyaret ederek işlemlerinizi yapabilirsiniz.
Hizmetler hakkında geneiş bilgi edinmek için https://staum.tobb.org.tr/WEB/sss.xhtml adresini ziyaret edebilirsiniz.
İhracat sürecinin üç önemli aşaması vardır: Fizibilite analizi, dış pazara girişin planlanması ve uygulama. Bu aşamalar yirmiiki basamaktan oluşmaktadır.
Fizibilite Analizi
1- İç pazardaki firma performansını analiz etmek (ürün, kurumsal, mali, pazarlama, vb. açılarından) 2- Firmanın kapasite durumunu incelemek
3- Hedef pazarların demografik, sosyal, politik ve ekonomik faktörlerini gözönüne almak 4- Dış ticaret uzmanlarına danışmak (pazarlama, finansman, mevzuat, vb. konularda)
Dış Pazara Girişin Planlanması
9- Hedef pazardaki lisans, standartlar ve sertifikasyon taleplerine uygunluğu sağlamak. 10- Patent, ticari marka ve telif hakları hakkında gerekli bilgiyi toplamak.
11- Vergiler, gümrük vergileri, harçlar, kotalar ve diğer tarife dışı engelleri belirlemek. 12- Fiyat listesi oluşturmak.
Uygulama
16- Temsilcilik veya satış yöntemlerini seçmek. 17- Satış sözleşmesini müzakere etmek.
Ürünü ambalajlamak ve etiketlemek. 22- Ürünü yüklemek.
Küçük firmaların ihracata başlarken en fazla yaptıkları oniki yanlış aşağıda verilmektedir.
Ürün için satış sonrası hizmetleri sağlamakta başarısız olması.
İhracat, önemli ölçüde idari, mali ve üretimle ilgili kaynaklarının kullanımını gerektirir. Bu nedenle, ihracata karar vermeden önce iyi bir değerlendirme yapabilmek için aşağıdaki sorulara cevap aramak önem kazanmaktadır.
Yurtiçi Performans
Rekabet
Hedef Pazarlar
Ürünün Pazarlanması
Dünyada siyasi sınırların yeniden yapılanması, doğu blokunun çöküşü, yeni tüketici pazarlarının açılması, ticari blokların kurulması, ticaret anlaşmaları ve Dünya Ticaret Örgütü’nün (DTÖ) kuruluşu, ihracat için yeni fırsatlar yaratmıştır. Daha ucuz, daha hızlı ve kaliteli üretim yapabilen rekabetçi üreticilerin ortaya çıkmasını sağlayan teknolojiye dünya genelinde ulaşılabilir olması dünya ekonomisini etkilemiş, günümüzde ekonomi küreselleşmiştir. Daha önceleri az gelişmiş ülkeler grubunda olan ülkeler, dünyada haberleşme sistemleri ağının genişlemesi, televizyon, basılı yayın ve elektronik ortam vasıtasıyla bilgiye ulaşabilme alanlarında yaşanan patlama sayesinde, gelişmiş ekonomilere ciddi birer rakip haline gelmişlerdir. Bu ülkeler ve firmaları açısından düşünüldüğünde, dünya pazarlarında oluşan olanakları kendi yararlarına kullanmak için böylesine uygun bir dönem hiç olmamıştır. Dolayısıyla, aşağıda belirtilen nedenlerden dolayı, ihracat yapmak, bir ülkenin ve firmalarının büyümesi ve rekabet gücünü artırması bakımından önem arz etmektedir.
Satış ve karları artırmak: Eğer firma iç pazarda iyi bir performans gösteriyorsa, yabancı pazarlara girmesi muhtemelen karlılığı artıracaktır.
Dünya pazarlarından pay almak: Dış pazarlara açılan firma, rakiplerinin dış pazarlarda pay almak için neler yaptıklarını ve pazarlama stratejilerini öğrenecektir.
İç pazara olan bağımlılığı azaltmak: Firma dış pazarlara açılarak, pazarlama gücünü artıracak ve iç pazardaki müşterilere olan bağımlılığını azaltacaktır.
Pazar dalgalanmalarını dengede tutmak: Firma dünya pazarlarına açılarak, iç piyasadaki genel ve mevsimsel dalgalanmalardan ve değişen tüketici taleplerinin yarattığı baskıdan kurtulacaktır.
Fazla üretim kapasitesini satmak: İhracat yaparak, kapasite kullanım oranı ve üretim vardiyalarının süresi artırılabilir. Böylece ortalama birim maliyetler de azalmış ve ölçek ekonomisine ulaşılmış olunur.
Rekabet gücünü artırmak: İhracat, bir firmanın ve bir ülkenin rekabet gücünü artırmaktadır. Firma yeni teknolojilere, metodlara ve yöntemlere uyarak yarar sağlarken, ülke de ticaret dengesinin iyileşmesinden fayda sağlayacaktır.
İstihdam yaratmak: Mal ve hizmet ihracatı, yeni iş olanakları yaratacak, işsizliği azaltacaktır.
Dış ticaret açığının azalmasına yardımcı olmak: İthalatın ihracattan yüksek olması durumlarında oluşan dış ticaret açığının azalmasına katkıda bulunacaktır.
İhracatla ilgili uzmanlara ulaşabilmek: Pek çok firmanın ihracat yapmama kararı, bilinmeyenin yarattığı korkuya dayanmaktadır. Ülkedeki ticareti geliştirme kuruluşları, dış pazarlara henüz girmemiş olan şirketlere yardım etmek için kurulmuştur. Bu kuruluşlar, ihracat sürecinin her aşamasında firmalara yardımcı olmaktadır.